22 proc. czasu online spędzamy na portalach społecznościowych i blogach
Trzy z najpopularniejszych internetowych marek powiązanych jest z mediami społecznościowymi (Facebook, YouTube i Wikipedia), a internauci z całego świata na stronach portali społecznościowych i blogów spędzają w sumie ponad 110 miliardów minut miesięcznie.
Odpowiada to 22 proc. lub jednej na cztery i pół godziny czasu spędzanego online - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen.
Serwisy społecznościowe i blogi są obecnie odwiedzane przez 3/4 ogółu internautów, a liczba takich użytkowników w ciągu ostatniego roku wzrosła o 24 proc. Statystyczny użytkownik w kwietniu bieżącego roku spędził na tego typu stronach blisko 6 godzin, czyli o 66 proc. więcej niż rok wcześniej (3 godz. i 33 min.).
Najpopularniejsze na świecie marki online (kwiecień 2010)
Marka |
proc. odwiedzających
internautów |
czas na osobę
(godz.:min.:sek.) |
Google |
82% |
1:21:51 |
MSN/WindowsLive/Bing |
62% |
2:41:49 |
Facebook |
54% |
6:00:00 |
Yahoo! |
53% |
1:50:16 |
Microsoft |
48% |
0:45:31 |
YouTube |
47% |
0:57:33 |
Wikipedia |
35% |
0:13:26 |
AOL Media Network |
27% |
2:01:02 |
eBay |
26% |
1:34:08 |
Apple |
26% |
1:00:28 |
Spośród badanych przez Nielsena państw, najwyższy odsetek użytkowników odwiedzających serwisy społecznościowe i blogi odnotowano w Brazylii - 86 proc. Następne pod tym względem są Włochy (78 proc.), Hiszpania (77 proc.), Japonia (75 proc.) oraz USA i Wielka Brytania (po 74 proc.). Tymczasem najwięcej czasu na tego typu stronach spędzają Australijczycy (średnio 7 godz. i 19 min. w kwietniu), a następnie Amerykanie (6 godz. i 35 min.) i Włosi (6 godz. i 28 min.).
Zasięg serwisów społecznościowych i blogów (kwiecień 2010)
Kraj |
proc. zasięg
aktywnych użytkowników |
czas na osobę
(godz.:min.:sek.) |
Brazylia |
86% |
5:03:37 |
Włochy |
78% |
6:28:41 |
Hiszpania |
77% |
5:11:44 |
Japonia |
75% |
2:50:50 |
USA |
74% |
6:35:02 |
Wielka Brytania |
74% |
5:52:38 |
Francja |
73% |
4:10:27 |
Australia |
72% |
7:19:13 |
Niemcy |
63% |
4:13:05 |
Szwajcaria |
59% |
3:43:58 |
Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem społecznościowym na świecie jest obecnie Facebook. Jego zasięg jest najszerszy we Włoszech, gdzie w kwietniu odwiedziło go 2/3 tamtejszych internautów. Tutaj kolejne są kraje anglojęzyczne: Australia (63 proc.) oraz USA i Wielka Brytania (po 62 proc.).
Zasięg Facebooka (kwiecień 2010)
Kraj |
proc. zasięg
aktywnych użytkowników |
czas na osobę
(godz.:min.:sek.) |
Włochy |
66% |
7:00:21 |
Australia |
63% |
7:45:28 |
USA |
62% |
6:43:22 |
Wielka Brytania |
62% |
6:19:59 |
Hiszpania |
57% |
4:04:53 |
Francja |
57% |
4:33:05 |
Szwajcaria |
45% |
4:18:47 |
Niemcy |
27% |
3:42:50 |
Brazylia |
26% |
1:46:50 |
Japonia |
3% |
0:31:38 |
Dołącz do dyskusji: 22 proc. czasu online spędzamy na portalach społecznościowych i blogach
http://www.neolink.pl/zdarzenie/olsztynaktywnie-spacer-z-przewodnikiem-19-vi