36,2 mld euro na reklamę internetową w Europie w 2015 r., Polska wśród liderów wzrostu
2015 rok był pierwszym w historii, w którym nakłady na reklamę internetową były w Europie większe niż na reklamę telewizyjną - wynika z raportu IHS i IAB Europe.
W ubiegłym roku wydatki na reklamę online w Europie sięgnęły 36,2 miliarda euro. Rynek zdominowany jest przy trzy kraje: Wielką Brytanię, Niemcy i Francję, przy czym należy podkreślić między nimi. Otóż w wielkiej Brytanii na internetową reklamę w 2015 roku wydano 11,8 miliarda euro, czyli więcej niż w Niemczech (5,8 mld euro) i Francji (4,2 mld euro) liczonych łącznie.
W Top 10 znalazły się ponadto Włochy (2,1 mld euro), Holandia (1,6 mld euro), Rosja (1,5 mld euro), Szwecja (1,3 mld euro), Hiszpania (1,2 mld euro), Dania (0,8 mld euro) i Szwajcaria (0,8 mld euro).
W czołówce zabrakło co prawda Polski, ale ze wzrostem nakładów o 21,8 proc. znaleźliśmy się w czołówce najszybciej rozwijających się państw. Przed nami pod tym względem były tylko Irlandia (+29 proc.) i Bułgaria (+22,3 proc.).
Dołącz do dyskusji: 36,2 mld euro na reklamę internetową w Europie w 2015 r., Polska wśród liderów wzrostu