SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

65 proc. konsumentów na świecie ogląda programy w modelu VoD

Niemal dwie trzecie konsumentów na całym świecie deklaruje oglądanie programów w modelu video-on-demand (VOD), w tym zarówno krótsze, jak i dłuższe treści - wynika z badania Nielsena.

Nieco ponad 1/4 badanych (26 proc.) przyznała, że płaci za oglądanie nadawanych bezpośrednio lub w ramach VOD programów poprzez subskrypcję u dostawców usług online typu Hulu, Netflix czy Amazon. Dla porównania, 72 proc. respondentów płaci za oglądanie telewizji oferowanej przez operatorów kablowych i satelitarnych.

Odpowiedzi były tutaj mocno zróżnicowane w zależności od regionu. Największy odsetek płacących za programy dostawcom usług online odnotowano w Ameryce Północnej (35 proc.) oraz w regionie Azji i Pacyfiku (32 proc.). Na drugim biegunie znalazła się Europa (tylko 11 proc.), a pośrodku i najbliżej globalnej średniej - Ameryka Łacińska oraz Bliski Wschód i Afryka (po 21 proc.).

Z badania wynika także, że w grupie osób oglądających jakiegokolwiek rodzaju treści VOD, 43 proc. robi to przynajmniej raz dziennie, a ponad 3/4 (77 proc.) jako powód wskazuje możliwość oglądania programów o wybranej przez siebie porze.

Ponad połowa ogółu respondentów na świecie (59 proc.) stwierdziła także, że nie ma nic przeciwko oglądaniu reklam w zamian za darmowe treści.

Badanie "Nielsen Global Video-on-Demand Survey" zostało przeprowadzone przez firmę Nielsen w dniach 10 sierpnia - 4 września 2015 r. na grupie ponad 30 tys. internautów z 61 państw w regionie Azji i Pacyfiku, Europie, Ameryce Łacińskiej, regionie Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Ameryce Północnej, reprezentatywnej ze względu na wiek i płeć.

Dołącz do dyskusji: 65 proc. konsumentów na świecie ogląda programy w modelu VoD

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl