8,5 mln widzów obejrzało finał mundialu w TVP 1
Finałowy mecz tegorocznych Mistrzostw Świata w piłce nożnej, w którym Hiszpania pokonała Holandię, obejrzało w niedzielę w Jedynce 8,54 mln widzów. Średnio wszystkie spotkania mundialu - na głównych antenach TVP - śledziło 3,12 mln osób.
Z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w czasie emisji meczu finałowego Jedynka miała 59,95 proc. udziału w grupie w 4+ i aż 61,44 proc. w komercyjnej 16-49. Poza 8,54 mln widzów na tej antenie, finał oglądało także 300 tys. osób w kanale TVP Sport, co dało tej stacji odpowiednio 2,15 proc. i 2,68 proc. udziału w rynku.
Średnia widownia wszystkich transmisji z mundialowych spotkań na antenach TVP 1 i TVP 2 wyniosła 3,13 mln osób przy udziale na poziomie 31,08 proc. w 4+ i 33,10 proc. w 16-49, zaś w kanale sportowym Telewizji Polskiej Mistrzostwa Świata w piłce nożnej śledziło 180 tys. widzów, a udział tego kanału wyniósł odpowiednio 1,75 proc. i 2,27 proc.
Mundial 2010 | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Kanał | AMR | SHR % | SHR % |
TVP 1 | 3 314 797 | 33,66% | 35,01% |
TVP 2 | 2 967 035 | 28,94% | 31,50% |
Średnio TVP 1 i TVP 2 | 3 128 281 | 31,08% | 33,10% |
Średnio TVP Sport | 175 946 | 1,75% | 2,27% |
Wspomniany już finał był najpopularniejszym meczem tegorocznego mundialu. Na kolejnych dwóch miejscach znalazły się dwa półfinałowe spotkania, zaś czwartą pozycję z widownią wynoszącą 5,35 mln osób zajął mecz o 3. miejsce rozegrany w sobotę pomiędzy Urugwajem a Niemcami, który transmitowała Dwójka. Natomiast w kanale TVP Sport finał był dopiero czwarty, a najwięcej widzów zgromadziła właśnie rywalizacja o brązowy medal – spotkanie to oglądało 320 tys. osób.
Top 10 meczów w TVP 1 i TVP 2 | Wszyscy 4+ | 16-49 | |||||
Lp. | Mecz | Kanał | Data | Godz. | AMR | SHR % | SHR % |
1 | HOLANDIA - HISZPANIA | TVP1 | 11-07-2010 | 20:07 | 8 535 353 | 59,92% | 61,44% |
2 | NIEMCY - HISZPANIA | TVP2 | 07-07-2010 | 20:09 | 6 612 588 | 45,94% | 50,12% |
3 | URUGWAJ - HOLANDIA | TVP1 | 06-07-2010 | 20:15 | 5 898 656 | 41,89% | 45,44% |
4 | URUGWAJ - NIEMCY | TVP2 | 10-07-2010 | 20:10 | 5 352 387 | 46,61% | 46,09% |
5 | BRAZYLIA - KOREA PLN. | TVP1 | 15-06-2010 | 20:15 | 4 581 959 | 33,32% | 35,78% |
6 | HISZPANIA - PORTUGALIA | TVP1 | 29-06-2010 | 20:18 | 4 455 115 | 35,58% | 39,03% |
7 | GRECJA - ARGENTYNA | TVP1 | 22-06-2010 | 20:13 | 4 289 925 | 31,16% | 31,58% |
8 | PARAGWAJ - HISZPANIA | TVP2 | 03-07-2010 | 20:10 | 4 255 092 | 36,98% | 38,54% |
9 | URUGWAJ - GHANA | TVP1 | 02-07-2010 | 20:16 | 4 217 001 | 35,56% | 35,88% |
10 | GHANA - NIEMCY | TVP2 | 23-06-2010 | 20:10 | 4 157 286 | 30,14% | 33,23% |
Top 10 meczów w TVP Sport | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||||
Lp. | Mecz | Data | Godz. | AMR | SHR % | SHR % |
1 | URUGWAJ - NIEMCY | 10-07-2010 | 20:10 | 317 049 | 2,76% | 3,68% |
2 | ARGENTYNA - NIEMCY | 03-07-2010 | 15:40 | 312 632 | 4,04% | 5,38% |
3 | NIEMCY - HISZPANIA | 07-07-2010 | 20:09 | 310 318 | 2,16% | 2,80% |
4 | HOLANDIA - HISZPANIA | 11-07-2010 | 20:07 | 305 441 | 2,15% | 2,68% |
5 | URUGWAJ - HOLANDIA | 06-07-2010 | 20:15 | 304 699 | 2,16% | 2,97% |
6 | KAMERUN - HOLANDIA | 24-06-2010 | 20:10 | 301 410 | 2,13% | 2,34% |
7 | WLOCHY - PARAGWAJ | 14-06-2010 | 20:17 | 279 282 | 1,97% | 2,68% |
8 | NIEMCY - ANGLIA | 27-06-2010 | 14:46 | 262 561 | 2,89% | 2,64% |
9 | ANGLIA - USA | 12-06-2010 | 20:10 | 261 912 | 2,03% | 2,81% |
10 | HISZPANIA - PORTUGALIA | 29-06-2010 | 19:59 | 259 671 | 2,07% | 2,55% |
Łączne wpływy reklamowe z meczów transmitowanych na żywo w kanałach TVP 1 i TVP 2 wyniosły 124,4 mln zł, zaś w TVP Sport zaledwie 1,6 mln zł. W sumie przychody reklamowe TVP z mundialu to zatem 126 mln zł. Są to jednak dane cennikowe netto, nie uwzględniające rabatów.
Dane telemetryczne pokazują, że mecze Mistrzostw Świata w piłce nożnej w RPA śledzili głównie mężczyźni, widzowie po 45. roku życia oraz mieszkańcy małych, średnich i dużych miast.
TVP 1 i TVP 2 | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 64,88% | 135 |
Kobiety | 35,12% | 68 | |
Wiek | 4-9 | 1,52% | 25 |
10-15 | 3,37% | 48 | |
16 - 19 | 3,49% | 60 | |
20 - 24 | 5,52% | 67 | |
25 - 29 | 6,04% | 68 | |
30 - 34 | 7,35% | 90 | |
35 - 39 | 6,85% | 97 | |
40 - 44 | 5,65% | 88 | |
45 - 49 | 8,89% | 125 | |
50 - 54 | 10,93% | 132 | |
55 - 59 | 11,91% | 157 | |
60+ | 28,48% | 146 | |
Wlk. miasta | Wieś | 37,61% | 97 |
< 50 tys. | 24,71% | 103 | |
50-100 tys. | 9,09% | 106 | |
100-200 tys. | 7,40% | 93 | |
> 200 tys. | 21,19% | 104 | |
Zawód | Top management | 7,04% | 91 |
Pracownicy średniego szczebla | 15,46% | 107 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 23,28% | 115 | |
Emeryci | 35,24% | 141 | |
Inni | 18,98% | 58 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 51,80% | 113 |
Średnie | 31,05% | 105 | |
Wyższe | 12,26% | 107 | |
Inne | 4,89% | 38 |
Spotkania mundialu transmitował również kanał TVP HD, ale nie jest on objęty pomiarem przez Nielsen Audience Measurement, ani nie emituje reklam.
Dołącz do dyskusji: 8,5 mln widzów obejrzało finał mundialu w TVP 1