Adblock Plus z nową opcją blokowania reklam na Facebooku
Firma Eyeo, producent programu Adblock Plus wprowadziła nową wersję narzędzia, które pozwala ponownie na blokowanie reklam na Facebooku. Wcześniej społecznościowy serwis zastosował rozwiązanie wyświetlające reklamy pomimo korzystania przez użytkowników z Adblocka Plus.
Po raz pierwszy do konfrontacji pomiędzy producentem Adblocka Plus i Facebookiem doszło w ub.r., gdy firma Eyeo wprowadziła w swojej aplikacji opcję blokowania reklam w najpopularniejszym serwisie społecznościowym.
Facebook odpowiedział na to opracowaniem mechanizmu pozwalającego na wyświetlanie reklam pomimo korzystania przez użytkowników z adblockera. W kolejnych miesiącach Eyeo wprowadzało nowe narzędzia filtrujące, a Facebook ograniczał ich skuteczność.
W ub.r. w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Ben Williams, rzecznik Adblocka Plus przewidywał, że otwarta wojna z Facebookiem będzie trwała długo.
- To zabawa w kotka i myszkę, która może trwać bez końca. Tym bardziej, że o ile wiem także inni producenci narzędzi do blokowania reklam przygotowują stosowne poprawki. Walczymy z internetowym molochem o wolność wyboru użytkowników i nie zamierzamy ustąpić. Naszym zdaniem zapowiedziane przez Facebook dodatkowe możliwości personalizowania reklam przez użytkowników to za mało, muszą oni mieć pełne prawo do tego, by usuwać ze swoich przeglądarek irytujący przekaz reklamowy - powiedział nam Williams.
Teraz pojawił się kolejny etap walki na linii Adblock Plus - Facebook. Firma Eyeo zapowiedziała właśnie, że opracowała kolejny zestaw filtrów przywracający blokowanie reklam na Facebooku.
Producent wyjaśnia, że nowy mechanizm potrafi rozpoznawać w treściach zamieszczanych na Facebooku elementy charakterystyczne dla reklam i ukrywać je przed widokiem użytkownika. Z nowej opcji można skorzystać po zaktualizowaniu Adblocka Plus do najnowszej wersji.
Eyeo zapowiada, że dzięki nowym technologiom którymi dysponuje będzie w stanie szybciej niż w przeszłości reagować na działania Facebooka omijające działanie Adblocka Plus.
Facebook na razie nie zajął stanowiska wobec najnowszych działań Eyeo i nie wiadomo czy i kiedy opracuje odpowiedź na najnowszą wersję Adblocka Plus.
Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2017 roku 9,32 mld dol., firma zanotowała zysk netto w wysokości 3,89 mld dol., a liczba użytkowników przekroczyła 2 mld.
Dołącz do dyskusji: Adblock Plus z nową opcją blokowania reklam na Facebooku