Afiliate marketing wzmocnił Shreka
Dzięki ośrodkowi FilmoweHity prowadzonemu przez Artegence dlaUnited International Pictures, zwiastun Shreka obejrzało na YouTubeprzed premierą kinową kilkaset tysięcy internautów. Przełożyło sięto nie tylko na liczbę widzów tego filmu w kinach, ale podniosłotakże popularność innych tytułów UIP.
Affiliate marketing to w skrócie technika marketingowa przyużyciu której witryny internetowe mogą dzielić się przychodamiosiąganymi dzięki współpracy. Jedna strona płaci drugiej prowizjęzależną od akcji internautów, na przykład przejścia na daną stroną,wypełnienia formularza czy dokonania.
Agencja interaktywna Artegence od połowy czerwca przeprowadzadziałania z zakresu marketingu afiliacyjnego dla UnitedInternational Pictures (UIP), jednego z największych na świeciedystrybutorów filmowych. Celem ostatniej akcji było zwiększenieoglądalności zwiastunów filmów dystrybuowanych przez UIP i wkonsekwencji podbicie frekwencji kinowej tytułów. Do dnia 10sierpnia trailery Shreka obejrzało ponad 600 tysięcy osóbodwiedzających YouTube.
Na YouTube internauci mogli obejrzeć zwiastuny z poziomu stronygłównej, ale też w specjalnym ośrodku stworzonym dla UIP, któryznajduje się pod adresem pl.youtube.com/user/FilmoweHity. Wielu znich, widząc nazwę ośrodka zdecydowało się go odwiedzić, co zwykleowocowało zapoznaniem się z kolejnymi zwiastunami filmówdystrybuowanymi przez UIP.
- YouTube staje się interesującym agregatorem ruchu - komentujeBartłomiej Wyszyński, dyrektor ds. strategii w Artegence. - Ma toznaczenie dla konstrukcji niektórych strategii marketingowejobecności w sieci. Jeśli serwis internetowy bazuje na materiałachwideo, to w swej strategii powinien uwzględnić obecność na YouTubejako partner. Na YouTube serwis może stworzyć agregującą ruchstronę i następnie starać się skonwertować ten ruch w obszar swojejdomeny. Mamy tu do czynienia z nową, bezpłatną formą promocji. Cociekawsze takie rozwiązanie łamie standardowe podejście marketerówdo promocji w sieci, które brzmi "Musimy koniecznie ściągnąć ludzina nasz serwis aby osiągnąć marketingowe cele" - dodaje.
Artegence odpowiada za ośrodek FilmoweHity dbając w określonymprzez serwis YouTube zakresie o emisję reklam, moderację komentarzyoraz opis umieszczanych wideo dostarczanych przez dystrybutora.
Dołącz do dyskusji: Afiliate marketing wzmocnił Shreka