Allegro wprowadza licytacje jednodniowe i Abonament Profesjonalny. Zmiany w prowizjach i opłatach
Na Allegro pojawiła się możliwość wystawiania ofert w formie licytacji na 24 godziny, a opcję Zapłać Później wprowadzono kolejnych kategoriach. Na początku listopada serwis udostępni Abonament Profesjonalny oraz zmieni wysokość prowizji i opłat w kilku kategoriach.
Allegro przekonuje, że dzięki licytacjom trwającym dobę kupujący nie będą musieli długo czekać na zakup przedmiotu. - Jednocześnie zapewnisz im emocje, jak przy pozostałych licytacjach, a może i większe - przekonuje sprzedawców.
Nadal dostępne są pozostałe warianty czasowe licytacji: trzy, pięć siedem i 10 dni.
Równocześnie Allegro poinformowało, że usługa Zapłać Później została udostępniona w kolejnych dwóch kategoriach: Moda (z wyjątkiem podkategorii Biżuteria i Zegarki) oraz Motoryzacja. W ramach tej opcji kupujący może bezpłatnie odroczyć na 30 dni płatność za zakup o wartości maksymalnie 500 zł. Usługę wprowadzono miesiąc temu, jest świadczona we współpracy ze startupem PayPo.
Zapłać Później działa też w kilku innych kategoriach: Dziecko, Dom i ogród, Sport i turystyka, Kultura i rozrywka, Uroda oraz Zdrowie.
Allegro pokazuje przewidywany czas dostawy
Na początku października Allegro przy części ofert zaczęło wyświetlać przewidywany czas dostawy sprzedawanych produktów.
Jest on pokazywany w formie konkretnej daty, przedziału dat lub liczby dni. Widać go na stronie oferty (także w zakładce „Szczegóły dostawy”, gdzie zastąpił czas realizacji), formularzu dostawy i płatności, e-mailu wysyłanym kupującemu do transakcji oraz zaraz po niej na stronie z komunikatem „Dziękujemy za zakupy”
- Najnowsze badania konsumenckie wskazują, że spodziewana data dostawy jest jednym z ważniejszych czynników, które wpływają na decyzję zakupową. Dzięki przewidywanej dacie dostawy kupujący w łatwy sposób będą mogli porównać czas realizacji zamówienia dla różnych metod dostawy lub pomiędzy różnymi sprzedającymi - uzasadnił serwis.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Jak Allegro szacuje ten czas dla różnych sprzedawców? Przede wszystkim analizuje, jak szybko od finalizacji zakupu sprzedawca nadawał produkty do wysyłki przez ostatnie 30 dni oraz ile czasu zajmuje dostawa różnym firmom. W przypadku Poczty Polskie, InPostu, DHL i Ruch uwzględniane są ich wcześniejsze statystyki, a w przypadku przesyłek kurierskich - standardy rynkowe wynoszące od 1 do 3 dni roboczych.
Pod uwagę brane są też deklaracje sprzedawców co do czasu wysyłki i warunków do wysyłki w dniu sprzedaży oraz specyfika różnych kategorii, sezonów sprzedażowych (np. okresu przedświątecznego czy Black Friday) i układu kalendarza (święta, urlopy zapowiedziane przez sprzedawców).
- Model obliczeń będziemy ulepszać i zasilać go większą ilością danych, dzięki czemu przewidywany czas dostawy będzie coraz bardziej dokładny - zapowiada Allegro.
Jednocześnie zachęca sprzedawców, żeby w swoich ustawieniach podali precyzyjny czas wysyłki i godzinę szybkiej wysyłki, a przy metodzie dostawy wskazywali, z którego przewoźnika korzystają. Ważne jest też podawanie numerów listów przewozowych w terminie, czyli w zadeklarowanym przez sprzedawcę czasie wysyłki.
Abonament Profesjonalny za 199 zł
5 listopada Allegro udostępni sprzedawcom nową usługę - Abonament Profesjonalny. Oprócz funkcjonalności obecnych w standardowym abonamencie (m.in. Menedżer Sprzedaży, tagi ofertowe, banery na liście ofert i serie produktowe) będzie on obejmował:
- emisję logo sprzedającego w ofertach (dotąd taki wariant był dostępny tylko w programie VIP oraz dla sprzedających w Strefie Marek),
- planer kampanii Allegro Ads bez dodatkowych opłat (dotąd dostępny tylko dla sprzedawców, którzy przez kwartał w ramach Allegro Ads wydawali minimum 3 tys. zł),
- rozszerzone statystyki sprzedaży w ramach usługi Trade Analytics.
Abonament Profesjonalny kosztować będzie 199 zł, natomiast obecny abonament nadal będzie dostępny w cenie 39 zł.
Zmiany w prowizjach i opłatach
5 listopada zmieni się też opłata za utrzymanie ofert (starszych niż rok, w których przez ostatnie 365 dni nie doszło do zakupu) w niektórych kategoriach. Obecnie wynosi ona 10 groszy za 10 dni.
Do 5 groszy zostanie obniżona w kategoriach: Kultura i rozrywka; Moda (z wyłączeniem podkategorii Obuwie), Odzież (w ramach kategorii Dziecko), Uroda oraz Zdrowie. Natomiast do 15 groszy wzrośnie w kategoriach: Obuwie (w ramach kategorii Dziecko i Moda), Sport i turystyka oraz Supermarket.
W kategorii Leki bez recepty zniknie prowizja od sprzedaży wynosząca obecnie 10 proc. Zamiast niej pojawi się opłata za wystawienie oferty w wysokości od 50 gr do 5 zł (w zależności od ceny przedmiotu).
W podkategoriach Felgi oraz Koła (w ramach kategorii Opony i felgi) prowizja zostanie podwyższona z 4 proc. (nie więcej niż 50 zł) do 4 proc. (maksymalnie 70 zł).
Z kolei w kategoriach: Biżuteria damska; Biżuteria męska; Biżuteria dziecięca; Biżuteria Ślubna; Piercing; Odzież, Obuwie, Dodatki; Obuwie oraz Odzież (w ramach kategorii Dziecko); Bielizna i odzież erotyczna (w ramach kategorii Zdrowie) opłatę za wyróżnienie w ofertach wielowariantowych zmaleje z 19 do 5,90 zł za 10 dni.
Dłuższy rabat dla przechodzących na AllegroLokalnie.pl
Na początku października uruchomiono serwis AllegroLokalnie.pl, w którym osoby prywatne prowadzące sprzedaż na Allegro mogą bezpłatnie wystawiać oferty (zarówno w formie licytacji, jak i „Kup teraz”), a prowizja od sprzedaży we wszystkich kategoriach wynosi 10 proc. Takie oferty są też widoczne na Allegro.pl, ale nie będą już mogły być wystawiane tylko w tym serwisie.
Teraz Allegro zdecydowało, że do 7 stycznia wydłuży okres przejściowy, w którym sprzedawcy mogą wnioskować o rabat transakcyjny (zwany też popularnie zwrotem prowizji). Ma to dać im więcej na dostosowanie się do zmian.
Ponadto serwis umożliwi obsługę procesów płatności także przez zewnętrznych konsultantów. Ma to przyspieszyć realizację takich procesów.
Według badania Gemius/PBI we wrześniu br. serwis Allegro.pl zanotował 16,36 mln użytkowników i 1,18 mld odsłon, a aplikacja mobilna Allegro miała 3,47 mln użytkowników.
W ub.r. firma Allegro osiągnęła 1,75 mld zł przychodów, 621,5 mln zł zysku operacyjnego i 230,1 mln zł zysku netto.
Dołącz do dyskusji: Allegro wprowadza licytacje jednodniowe i Abonament Profesjonalny. Zmiany w prowizjach i opłatach