Konta firmowe na Allegro z nowymi opisami ofert, 15 procent obowiązkowe w kwietniu
Allegro wprowadza dla firm działających w serwisie obowiązek wystawiania ofert w nowym formacie. Zmieniony opis poszczególnych aukcji ma być bardziej czytelny i adresowany szczególnie do kupujących korzystających z urządzeń mobilnych. Według zapowiedzi od 11 kwietnia 2018 roku 15 procent ofert sprzedawców będzie musiało spełniać nowe normy, a od 25 kwietnia zostanie wyłączony edytor HTML.
Obecnie połowa klientów odwiedza Allegro na urządzeniach mobilnych, dlatego platforma kontynuuje rozpoczęty przed rokiem proces wprowadzania zmian w opisach ofert.
Od 28 lutego br. od kont firmowych wymagany jest 1 proc. aktywnych ofert z nowym opisem. Według Allegro kupujący w kanale mobilnym dzięki temu łatwiej zapoznają się z informacjami na temat produktu i warunkami sprzedaży, a przy pomocy nowych parametrów szybciej znajdą pożądany przedmiot. Dla sprzedających to szansa na poprawę jakości oferty i dostosowanie jej do oczekiwań klientów.
Nowe zasady dotyczące wystawiania ofert na Allegro wprowadzane są od kwietnia ub.r. Według serwisu sprzedający mieli okazję przez rok zapoznać się ze zmianami i zacząć je wprowadzać etapami. W ten sposób już prawie jedna trzecia ofert znajdujących się na platformie posiada nowy opis. Według zapowiedzi ta liczba zacznie się zwiększać.
Od końca lutego do końca kwietnia br. Allegro będzie stopniowo podnosić procent wymaganych ofert każdego sprzedawcy z nowym opisem:
28 lutego – 1 proc.
14 marca – 3 proc.
28 marca – 7 proc.
11 kwietnia – 15 proc.
Z dniem 25 kwietnia br. od kont firmowych będzie wymagamy nowy opis w wypadku wystawiania każdej nowej oferty. Zostanie wyłączony edytor starego opisu HTML, sprzedawcy nie wystawią też nowej oferty ze starym opisem.
Allegro przekonuje, że sprzedawcy przy pomocy nowego edytora stworzą czytelny i dopasowany do urządzeń mobilnych opis. Zmianie ulegnie nie tylko wygląd, ale też zawartość ofert. Z badań Allegro wynika, że 35 proc. klientów chciałoby znaleźć więcej istotnych informacji na temat warunków oferty.
Dlatego opis przedmiotu został rozdzielony od warunków oferty, którą podzielono na stałe sekcje: Dostawa, Gwarancje, Zwroty, Reklamacje i O sprzedającym. Co ważne dla sprzedających, warunków nie trzeba zmieniać pojedynczo, a można skorzystać z grupowej edycji ofert.
W ostatnim okresie Allegro zapowiedziało szereg istotnych zmian w funkcjonowaniu. W lutym br. serwis ujawnił plan wprowadzenia sankcji za sprzedawanie towarów poza platformą i kontrole korespondencji, z kolei na początku marca Allegro zapowiedziało wprowadzenie funkcji czatów do obsługi sprzedawców i kupujących.
W październiku 2016 roku Allegro i Ceneo zostały sprzedane przez Naspers za 3,25 mld dolarów funduszom inwestycyjnym Cinven, Permira i Mid Europa. Według badania Gemius/PBI w styczniu br. serwisy Grupy Allegro zanotowały 17,56 mln realnych użytkowników i 2,11 mld odsłon.
Dołącz do dyskusji: Konta firmowe na Allegro z nowymi opisami ofert, 15 procent obowiązkowe w kwietniu