Allegro zaczęło oznaczać reklamowane oferty
Na Allegro pojawiły się oznaczenia przy ofertach promowanych przez sprzedawców. Wynika to z wejścia w życie Aktu o usługach cyfrowych (DSA).
Allegro wprowadziło trzy oznaczenia:
- Sponsorowane (m.in. przy ofertach reklamowanych, poprzez Allegro Ads, na liście ofert i produktów),
- Promowane (przy ofertach z opcjami promowania na liście ofert i produktów),
- Zawiera promocję (przy ofertach wyróżnianych z użyciem Monet).
Po kliknięciu w oznaczenie można przeczytać dane sprzedawcy (nazwa firmy lub imię i nazwisko sprzedającego), który wykupił płatną emisję, oraz informacje, dlaczego jest wyświetlana danemu użytkownikowi.
W przypadku produktów medycznych wyświetlane jest też oznaczenie Wyrób medyczny, a po kliknięciu w nie pojawiają się nazwa sprzedawcy z Allegro, producenta i upoważnionego przedstawiciela oraz ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa stosowania danego środka.
CZYTAJ TEŻ: Przewoźnik zgubił paczkę? Allegro nie wypłaci już rekompensaty
Oznaczenia zostały w wprowadzone w związku z wejściem w życie w zeszłą sobotę unijnego Aktu o usługach cyfrowych (DSA). W rozumieniu DSA, reklamą nie są specjalne oznaczenia w ofertach - na przykład takie, jak w Strefie Okazji czy Allegro Days - zaznaczono w komunikacie dla sprzedawców.
CZYTAJ TEŻ: Allegro testuje cashback. Zwrot do 50 zł miesięcznie
Allegro to najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce. Według badania Mediapanel w styczniu br. zanotowało 18,67 mln użytkowników oraz 2 godziny i 37 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego (bez uwzględnienia Allegro Lokalnie).
Grupa Allegro, do której oprócz należą też Ceneo, eBilet oraz przejęte wiosną ub.r. Mall Group i WE|DO CZ, w trzecim kwartale br. zwiększyła rok do roku przychody o 4,8 proc. do 2,43 mld zł, osiągając 241,7 mln zł zysku netto.
Dołącz do dyskusji: Allegro zaczęło oznaczać reklamowane oferty