Amazon też chce wejść w Near Field Communications
Amazon.com rozważa uruchomienie usługi, która umożliwiałaby konsumentem płacenie za zakupy w sklepach przy użyciu telefonu komórkowego.
Agencja Bloomberg powołuje się na dwie osoby zaznajomione z projektem, według których Amazon Payments (oddział Amazon) rozważa start usługi opartej na technologii Near Field Communications (NFC).
NFC pozwala urządzeniom na przesyłanie danych takich jak informacje płatnicze, punkty lojalnościowe i kupony poprzez zbliżenie ich do specjalnych czytników przy sklepowej kasie.
Jeden z informatorów Bloomberga twierdzi, że Amazon zastanawia się także nad stworzeniem opartej na NFC platformy marketingowej. Przykładowo szukający dżinsów konsument nie mogący znaleźć w zwykłym sklepie odpowiedniego dla siebie rozmiaru, mógłby zbliżyć swój telefon komórkowy do znajdującej się przy nich metki NFC i zlokalizować odpowiedni produkt do zamówienia poprzez witrynę Amazon.com.
Amazon ma podjęć decyzję czy i kiedy wprowadzić swoją usługę mobilnych płatności w ciągu najbliższych trzech do pięciu miesięcy. Gdyby tak się stało, firma stanęłaby do rywalizacji z takimi gigantami jak Google czy Microsoft, którzy pracują nad podobnymi projektami opartymi na NFC.
Dołącz do dyskusji: Amazon też chce wejść w Near Field Communications