SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ambi Pur nie likwiduje, tylko maskuje - reklama do zmiany (wideo)

Komisja Etyki Reklamy uznała, że spot Ambi Pur Freshelle naruszył kodeks branżowy. Zawierał on bowiem informację, że produkt usuwa nieprzyjemne zapachy, czego reklamodawca nie poparł dowodami.

Komisja Etyki Reklamy zajęła się spotem Ambi Pur Freshelle po otrzymaniu dotyczącej go skargi. Jej autor zauważył, że reklama informuje nie tylko, że produkt rozpyla przyjemny zapach, lecz również że likwiduje nieprzyjemną woń. Przy czym spot nie wyjaśnia, w jaki sposób się to dzieje, pokazując tylko wizualizację sugerującą, że cząsteczki symbolizujące brzydki zapach są zjadane przez kropelki sprayu.

Przypomnijmy, że reklama - emitowana latem ub.r. - jest adaptacją globalnego spotu promującego Ambi Pur Freshelle (więcej o całej kampanii).



Kontrolująca markę Ambi Pur Freshelle firma Procter and Gamble podkreśliła, że wszystkie stwierdzenia zawarte w reklamie tego odświeżacza, a szczególnie zapewnienie o usuwaniu nieprzyjemnych zapachów, są prawdziwe i uzasadnione wynikami badań naukowych, którymi dysponuje. Zdaniem koncernu spot zasadniczo nie służy szczegółowemu przedstawieniu technologii, za pomocą której produkt zapewnia konsumentom określone korzyści, tylko ma za zadanie zachęcić konsumentów do jego kupna.

„Wizualizacja przedstawiająca neutralizowanie cząstek przykrego zapachu poprzez ich ‘zjadanie’ przez kropelki naszego odświeżacza nie została umieszczona w reklamie dla wyjaśnienia procesu unieszkodliwiania niechcianych zapachów, a dla podkreślenia podstawowej właściwości naszego produktu Ambi Pur Freshelle - zdolności do neutralizowania przykrych zapachów” - stwierdzili przedstawiciele Procter and Gamble. „Usuwanie zapachów jest efektem zastosowania w naszym odświeżaczu mieszanki starannie dobranych substancji, które po rozpyleniu produktu w powietrzu wchodzą w reakcje chemiczne, a nie magiczne, jak widzi to skarżący, neutralizując cząstki zapachowe zastane w powietrzu. Proces ten jest dość skomplikowany, więc jego szczegółowe wyjaśnienie mogłoby być przedmiotem półgodzinnego programu popularnonaukowego, nie zaś 30-sekundowego spotu reklamowego” - zaznaczyli.

Komisja Etyki Reklamy zauważyła jednak, że Procter and Gamble nie przedstawił żadnych dowodów na poparcie zawartej w spocie informacji, że odświeżacz Ambi Pur Freshelle usuwa, a nie maskuje nieprzyjemne zapachy. W efekcie komisja uznała, że reklama narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy.

Dołącz do dyskusji: Ambi Pur nie likwiduje, tylko maskuje - reklama do zmiany (wideo)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sonia
Składający reklamę i..ota chciał widocznie zobaczyć na własne oczy, jak ten specyfik "wyłapuje" przykre zapachy. Nie zobaczył, to i się poskarżył.
Ciemnota do kwadratu.
odpowiedź
User
olo
ale sie uczelipili,byle wykosic konkurencje
a na czym polega maskowanie ?
i jak nos to wychwytuje albo i nie ?
to tak jak z dyskontami Biedronka
reklamowali sie w tivi,fajnie ,chcialem isc i zobaczyc
ale sie balem,bo to jakis dyskont ! w slowniku szukalem co to
czekami sie palci,na kartki czy co, az poszedlem a to sklep zwykły
tylko kartami visa nie przyjmuja,he,he

odpowiedź
User
Kasia
Żadna ciemnota. Każdy ma prawo do złożenia skargi/zażalenia, jeśli produkt nie jest taki jak zapewnia producent. Ta reklama jest śmieszna po prostu. Wcale nie trzeba kupować produktu, żeby narzekać. Mnie hostessa w markecie próbowała przekonać do "cudownych" właściwości tego odświeżacza. Mianowicie olej ryby z puszki spryskała i po powąchaniu tego powiedziałam Jej, że nadal śmierdzi rybą. Pani tylko się uśmiechnęła i chciała się tłumaczyć, ale nie miała nawet jednego sensownego argumentu.
odpowiedź