Aster: dążymy do tego, by zdobyć lojalnego, świadomego abonenta
Dostawca telewizji kablowej i usług telekomunikacyjnych Aster liczy na utrzymanie tempa pozyskiwania abonentów telefonii komórkowej, wynika z wypowiedzi wiceprezes Joanny Pasynkiewicz.
Pod koniec czerwca spółka poinformowała, że w ciągu 3 miesięcy pozyskała 10 tysięcy nowych abonentów tej usługi.
„Chcielibyśmy utrzymać tempo pozyskiwania klientów, jednak na pewno nie kosztem obniżenia rentowności usługi. Nie zależy nam na tym, by pozyskać jak największą liczbę klientów w jak najkrótszym czasie, bo taka strategia nie sprawdza się na rynku MVNO. Dążymy do tego, by zdobyć lojalnego, świadomego abonenta, który będzie chciał z naszych usług korzystać. Z tego powodu konsekwentnie będziemy rozwijać model abonamentowy” – powiedział Pasynkiewicz.
Dodała, że na koniec maja Aster aktywował ponad 55 tys. kart SIM.
„Jednak potencjał rozwoju telefonii komórkowej Aster jest dużo większy. Możemy pozyskać w sumie blisko 400 tysięcy klientów, którzy korzystają już z naszych usług podstawowych” – dodała Pasynkiewicz.
Aster posiada własny system bilingowy, dysponuje swoim call center i siecią obsługi klienta. Spółka planuje wprowadzenie w tym roku nowych planów taryfowych i usług we współpracy z zewnętrznymi dostawcami. Spółka zapowiada także dalszy rozwój oferty internetu mobilnego.
„Rozważamy między innymi wprowadzenie usług dodanych telefonii komórkowej we współpracy z zewnętrznymi dostawcami. Klienci mogą spodziewać się również zmian w ofercie Internetu mobilnego. Planujemy uzupełnić ofertę o nowe modele modemów komórkowych, zwiększyć pakiety danych i wdrożyć rozwiązania, które ułatwią abonentom lepsze dostosowanie posiadanej usługi do bieżących potrzeb. Chodzi tutaj m. in. o możliwość włączania i wyłączania dodatkowych pakietów danych” – poinformowała wiceprezes Astera.
Zaznaczyła, że Aster zakładał od początku, że telefonia komórkowa ma być usługą rentowną.
„Obecnie przynosi ona już zyski i pozytywnie wpływa na wynik EBITDA. Osiągnięcie rentowności było możliwe przede wszystkim dzięki modelowi biznesowemu, który przyjęliśmy. Od początku zdawaliśmy sobie sprawę, że sukces na rynku MVNO można będzie odnieść tylko wtedy, gdy telefonia komórkowa będzie uzupełnieniem usług telekomunikacyjnych” – zaznaczyła Pasynkiewicz.
W 2009 r. przychody Aster kształtowały się na poziomie ponad 400 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Aster: dążymy do tego, by zdobyć lojalnego, świadomego abonenta
Chcą zdobyć lojalnego, świadomego abonenta a a jak pozyskają to potrafią później wystawiać fakturę bez dotrzymania umowy dzentelmeńskiej. Ale podobno mówi się też, że dzentelmeni nie mówią o pieniądzach. Nabijanie w butelkę wciąż w modzie.