Axel Springer Polska: mamy problem z Dziennikiem
Jacek Makowski, dyrektor biura reklamy prasy codziennej AxelSpringer Polska: w 2009 roku rosną przychody reklamowe "PrzegląduSportowego", słabo "Dziennik".
- "Przegląd Sportowy", notuje 30 proc. dynamikę wzrostuprzychodów w 2009 r. - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl JacekMakowski, dyrektor biura reklamy prasy codziennej Axel SpringerPolska. Jego zdaniem skutecznie ze spadkami radzi sobie również"Fakt", który odnotowuje tylko niewielkie spadki w stosunku dominionego roku. - Mamy oczywiście problem z "Dziennikiem", który madynamikę podobną jak wszystkie dzienniki opinii. Mimo to "Dziennik"osiągnął stabilną pozycję, a spadki nie pogłębiają się - tłumaczyMakowski.
Niskie przychody tego tytułu dyrektor uzasadnia wyjątkowodobrymi przychodami "Dziennika" w ubiegłym roku. - Pierwszy kwartał2008 r., był najlepszym w historii tytułu, stąd słaba dynamika wpierwszych trzech miesiącach tego roku - mówi Jacek Makowski.Dodaje, że w kwietniu spadek przychodów nie następował.
Dużo lepszą sytuację, pod względem wpływów reklamowych, mainternetowe wydanie tego dziennika. - Notujemy w tym serwisiekilkudziesięcioprocentowe wzrosty i liczymy na dalsze umacnianiesię nowych mediów - nie ukrywa zadowolenia dyrektor działureklamy.
Wydawnictwo zachęcone przychodami generowanymi przez serwisyinternetowe wprowadza na rynek nowe marki. - Kilka miesięcy temuuruchomiliśmy serwis studencki Students.pl, pojawiają się takżenowe produkty o lekkim charakterze, takie jak Koktajl24.pl, czyserwis kobiecy w-spodnicy.pl, natomiast w kwietniu wystartowałportal rekrutacyjny StepStone.pl - wymienia Makowski.
Zdaniem dyrektora biura reklamy prasy codziennie Axel SpringerPolska bardzo dobrą decyzją okazało się wprowadzeniem pod koniecminionego roku pakietu PressPower oferującego reklamy we wszystkichdziennikach wydawanych przez to wydawnictwo. -Osiągnęliśmy dziękitemu dużo niższy koszt dotarcia. Okazało się, że jest to idealnyprodukt na trudne czasy - podkreśla Makowski. Jak twierdzi w tejchwili udział tego produktu w przychodach agencyjnych stanowi ponad30 proc.
Axel Springer nie zamierza również obniżać cen reklam. - Wydajenam się, że dużo lepszym pomysłem jest innowacyjność działań m.in.po to, aby uzyskiwać lepsze przychody, a przynajmniej ograniczyćich spadek - mówi Jacek Makowski. - Przykładem takiego posunięciasą dostępne od kilku tygodni Multipakiety łączące reklamę wgazetach i w naszych serwisach internetowych - dodaje.
Dołącz do dyskusji: Axel Springer Polska: mamy problem z Dziennikiem