SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Bezos chce być tylko doradcą w „Washington Post”

W swoim pierwszym wywiadzie od momentu przejęcia gazety „The Washington Post” Jeff Bezos przyznał, że nie chce być szefem, ale doradcą dla osób kierujących redakcją.

Bezos twierdzi, że „Washington Post” może uratować tylko i wyłącznie sprawne funkcjonowanie zespołu oraz pomysłowość, która umożliwi koegzystencję gazety z mediami internetowymi. Szef Amazonu przyznaje, że on sam nie ma pomysłu na szybką poprawę sytuacji i nie wierzy w istnienie genialnego umysłu, który byłby w stanie zrobić to samodzielnie.

Rola Bezosa w redakcji ma się ograniczać do finansowania, doradzania oraz wsparcia. Dlatego też w przypadku osiągnięcia sukcesu nie chce, by przypisywano mu zasługi. Jednocześnie nowy właściciel „Washington Post” dość sceptycznie wypowiada się na temat obecnej sytuacji prasy, której treści są wykorzystywane i udostępniane za darmo w internecie. Z tego też powodu uważa, że szansą dla jego gazety są odważne i pomysłowe projekty, a także gotowość do eksperymentowania.

W tym tygodniu szef Amazonu odwiedził redakcję gazety. Zaplanowano dwa spotkania - jedno z kluczowymi 20 pracownikami, a drugie z całym zespołem dziennikarzy. Bezos wierzy, że idee, które były przez minione 18 lat wyznawane w strukturach Amazonu mogą znaleźć przełożenie na rynku prasy. Zakładają one stawianie klienta (czytelnika) na pierwszym miejscu, innowacyjność oraz cierpliwość.

Jeff Bezos znajduje się na 19. pozycji w rankingu najbogatszych ludzi na świecie magazynu Forbes, a jego fortunę szacuje się na 25,2 miliardy dolarów. CEO Amazonu zapłacił w sierpniu br. 250 mln dolarów za przejęcie „The Washington Post” (przeczytaj o tym więcej).

Dołącz do dyskusji: Bezos chce być tylko doradcą w „Washington Post”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ja
ta transakcja wyznaczy kierunek dla całej branży prasowej. Pokaże jak zmienić model biznesowy i pójść do przodu albo pokaże jak skończy cała ta branża
0 0
odpowiedź