SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Brand24: 32 proc. wpływów więcej, 264 tys. zł zysku netto

W ub.r. firma Brand24 zajmująca się monitoringiem internetu osiągnęła wzrost przychodów o 32 proc. do 15,79 mln zł i wyniku netto z 1,35 mln zł straty do 264 tys. zł zysku. - Efekty wprowadzenia nowego cennika przerosły nasze oczekiwania. Poprawiliśmy rentowność, ARPU (średni przychód per klient) oraz nasz kluczowy wskaźnik, czyli MRR - wylicza Michał Sadowski, prezes i mniejszościowy akcjonariusz Brand24.

Na koniec ub.r. Brand24 miał 3 905 klientów, o 12,5 proc. więcej niż przed rokiem. W grudniu ub.r. miesięczne powtarzalne przychody (MRR) sięgnęły 1,37 mln zł, po wzroście o 24 proc. rok do roku.

Już 69 proc. wskaźnika MRR zapewniali klienci z zagranicy. Z usług Brand24 korzystają podmioty z ponad 150 krajów, ponad połowa to firmy zatrudniające do 50 osób, ale wśród klientów są też globalne marki (m.in. Intel, Carlsberg, IKEA, H&M, Vichy, GlaxoSmithKleine czy CreditAgricole).

70 proc. wpływów Brand24 z zagranicy

- Efekty wprowadzenia nowego cennika przerosły nasze oczekiwania. Poprawiliśmy rentowność, ARPU (średni przychód per klient) oraz nasz kluczowy wskaźnik, czyli MRR. Warto podkreślić, że nowe plany cenowe wprowadziliśmy w grudniu 2021 - zatem dopiero w 2022 roku będziemy mogli pokazać jak bardzo wpływają na nasz biznes - komentuje Michał Sadowski, prezes i mniejszościowy akcjonariusz Brand24.

W ramach nowego cennika podwyższono ceny, wprowadzono nowy plan abonamentowy i abonamenty roczne. Ponadto w październiku ub.r. Brand24 zaczął rewizję rabatów dla obecnych klientów. - Przełożyło się to na wzrost MRR o 4 tys. USD pomimo, że z 321 klientów którym zmieniono istniejące rabaty, pozostało 249, co oznacza zmniejszenie bazy klientów o 72 - informowała firma na początku br.

- Pozytywne efekty przebudowy cennika rozciągają się także na pierwsze miesiące 2022 roku. Proces podwyżek dla starych klientów przebiegł bardzo sprawnie. Wyższe ceny odbijają się wprawdzie na przyrostach liczby klientów netto, ale na przychodach, churnie (to wskaźnik rezygnacji klientów - przyp.) i marży spółki efekt jest bardzo korzystny. O churnie mówimy oczywiście długoterminowo, bo w styczniu i lutym można oczekiwać podwyższonego churnu ze względu na podwyżkę cen - opisuje Michał Sadowski.

Brand24 pracuje nad automatyzacją i AI

Tydzień temu Brand24 zaczął monitorować publiczne kanały na rosyjskiej platformie Telegram. Firma podkreśla, że pracuje obecnie nad automatyzacją procesów (co ma dać wyższą wydajność i niższe koszty) oraz szerszym zastosowaniem algorytmów AI (sztucznej inteligencji) do optymalizacji istniejących i opracowania nowych produktów (pozyskała na to 3,8 mln zł dotacji z funduszy unijnych).

Brand24 od stycznia 2018 roku jest notowany na bocznym rynku warszawskiej giełdy. Największym akcjonariuszem firmy jest Larq Growth Fund I FIZ (ma 28,43 proc. akcji), do Michała Sadowskiego i Piotra Wierzejewskiego należy po 10,34 proc. walorów.

W środę po godz. 10 kurs akcji Brand24 rósł o 3,25 proc. do 25,40 zł.

Dołącz do dyskusji: Brand24: 32 proc. wpływów więcej, 264 tys. zł zysku netto

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl