Carrefour testuje sklep autonomiczny
We Francji ruszyły testy pierwszego autonomicznego sklepu sieci Carrefour, który powstał we współpracy z firmą AiFi. Otwarto go we francuskim Massy.
Testy mają charakter zamknięty, biorą w nich udział jedynie pracownicy sieci i dostawcy usług. placówka oferuje 1,5 tys. produktów, w dużej mierze żywność organiczną, świeżą, suchą i w opakowaniach.
Carrefour Flash, bo tak nazywa się testowy koncept, ma powierzchnię 56 metrów kwadratowych. Za zakupy można płacić kartą, telefonem (aplikacja Carrefour Pay) lub przy pomocy technologii rozpoznawania twarzy. Nowinką techniczną jest opcja automatycznego rozpoznawania zakupów z koszyka klienta. W sklepie zainstalowano wiele czujników potrafiących rozpoznać ruch klienta w czasie zakupów.
W okresie testowym, który potrwa pół roku dostęp do nowej placówki mają jedynie pracownicy i współpracownicy.
Przy projekcie detalista współpracuje z amerykańską firmą AiFi - tą samą, która jest partnerem technologicznym polskiej Żabki. Polska sieć także pracuje nad konceptem sklepów bez kas oraz jakiejkolwiek obsługi.
Żabka także pracuje nad autonomicznym sklepem
Amerykańska firma ma zaprojektować dla Żabki rozwiązania, które wzbogacą obecne sklepy o nową ścieżkę zakupu dla klienta, z pominięciem kasy, jednocześnie zachowując tradycyjną obsługę sprzedawcy. Placówki te będą korzystać z technologii sztucznej inteligencji AiFi, łącząc informacje z czujników i kamer.
Dołącz do dyskusji: Carrefour testuje sklep autonomiczny