CCC chce uruchomić w 2015 r. sklep internetowy
Produkująca obuwie firma CCC zapowiada otwarcie swojego sklepu internetowego, pomimo swoich wcześniejszych zastrzeżeń do sprzedaży w sieci. - Przetestujemy skłonność klientów do robienia zakupów online - mówi Wirtualnemedia.pl Piotr Nowjalis, wiceprezes spółki.
Obecnie CCC sprzedaje swoje wyroby w ponad 700 sklepach w Polsce pod markami CCC, Boti i Lasocki. Prowadzi także salony za granicą, m.in. w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech i w Austrii.
Do tej pory firma wstrzymywała się z uruchomieniem własnego kanału sprzedaży w internecie. We wrześniu ub.r. Dariusz Miłek, prezes CCC wyraził opinię, że duże wzrosty sprzedaży w przypadku sklepów internetowych to mit. - Wszyscy się chwalą, że to są przyrosty o 100 proc., ale z niskiej bazy. To jest kilka procent obrotów, może 2-4 proc., a przy tym jest mnóstwo problemów, zwroty, wysyłki. To wypożyczalnia butów - tak bym to nazwał - stwierdził Miłek (zobacz szczegóły).
Strategia CCC w kwestii e-handlu najwyraźniej uległa zmianie. Firma rozważa bowiem otwarcie sklepu internetowego. - Spółka przymierza się do uruchomienia e-sklepu jesienią 2015 roku. Nie oczekujemy od razu spektakularnych obrotów, natomiast z chęcią przetestujemy skłonność klientów do robienia zakupów online - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Nowjalis, wiceprezes CCC.
Nowjalis nie odpowiedział na pytanie, co skłoniło kierownictwo firmy do zmiany spojrzenia na kwestię działalności internetowej. Zdradził jednak, jakie są oczekiwania wobec nowego kanału dystrybucji.
- Myślę, że możemy się spodziewać obrotów na poziomie kilkunastu milionów złotych w pierwszym pełnym roku kalendarzowym działalności, to znaczy w 2016 r. - mówi wiceprezes CCC. - Początkowo sklep online będzie dedykowany tylko dla klientów polskich, dopiero ewentualny sukces tego projektu może spowodować jego rozszerzenie o inne kraje - zapowiada Nowjalis.
Najwięksi konkurencji CCC na rynku obuwniczym zdążyli już uruchomić sprzedaż swoich produktów w sieci. W 2012 r. sklep internetowy otworzył Deichmann, handel w internecie prowadzi też marka Ryłko, która niedawno umożliwiła swoim e-klientom zakupy na raty. Według badań opublikowanych przez Gemius buty są jedną z najbardziej popularnych grup produktów kupowanych przez internautów. 57 proc. badanych przyznaje, że w e-sklepach kupuje przede wszystkim buty.
Z kolei z rankingu opublikowanego przez serwis Opineo.pl wynika, że internetowe sklepy z obuwiem należą do najbardziej polecanych przez internautów platform e-handlu. Na pierwszych trzech miejscach zestawienia znalazły się działające w sieci sklepy Wittchen.com, Eobuwie.pl oraz Butyjana.pl.
Dołącz do dyskusji: CCC chce uruchomić w 2015 r. sklep internetowy