CDA.pl chce mieć własne produkcje, na razie współtworzy serial animowany dla dzieci
Spółka CwMedia, właściciel serwisu wideo na żądanie CDA.pl, nie wyklucza produkcji własnych treści. Na razie firma zaangażowała się w realizację serialu animowanego dla dzieci „Mami Fatale”.
CwMedia w zeszłym tygodniu ogłosiła, że chce sprzedaż swoje nowe akcje za maksymalnie 5,5 mln zł i na początku przyszłego roku zadebiutować na rynku giełdowym NewConnect. Z pozyskanych w ten sposób środków zamierza wydać ok. 4 mln zł na projekty związane z marketingiem, 0,66 mln zł - na wynagrodzenia programistów, a 0,79 mln zł na inne kwestie dotyczące rozwoju CDA.pl.
Firma w ostatnich latach mocno zmieniła działalność serwisu CDA.pl: z witryny z treściami wideo od internautów (z czego znacząca część to nielegalnie udostępniane filmy i seriale) w serwis z płatną ofertą filmów i seriali CDA Premium, z której na koniec września br. korzystało 74,7 tys. użytkowników. Obecnie ta oferta obejmuje produkcje od studiów filmowych i dystrybutorów.
Jarosław Ćwiek, współzałożyciel i prezes CwMedia, we wtorek na konferencji prasowej stwierdził, że firma nie wyklucza produkcji własnych treści. Zaznaczył jednak, że nie nastąpi to w perspektywie najbliższych miesięcy.
Na razie wydawca zaangażował się w produkcję wspólnie ze Studiem Miniatur Filmowych 13 nowych odcinków serialu animowanego dla dzieci „Mami Fatale”. W ub.r. wydał na to 182,4 tys. zł, a w br. - 90 tys. zł.
- Generalnie chcemy się skupić na rynku polskim. Każdy rynek jest specyficzny, wyjście na zagraniczne rynki nie jest takie proste. Chcemy być numerem 1 w Polsce. Na razie nie chcemy wychodzić za granicę - powiedział Ćwiek.
Dodał, że potencjał by zwiększyć liczbę użytkowników w Polsce jest ogromny i przełoży się to na "bardzo pokaźny wzrost wyników w perspektywie kilku lat".
- Liczymy też na duży wzrost z przychodów z reklamy - powiedział Jarosław Ćwiek.
Dodajmy, że w ub.r. łączne koszty operacyjne CwMedia wyniosły 5,67 mln zł (w tym 5,17 mln zł na usługi obce, m.in. licencje filmów i seriali), a w trzech kwartałach br. - 5,89 mln zł (z czego 5,3 mln zł na usługi obce).
Według badania Gemius/PBI w październiku br. cały serwis CDA.pl miał 7,77 mln realnych użytkowników i 183,4 mln odsłon, a jego sekcja Premium - 2,93 mln użytkowników i 22,3 mln odsłon.
Dołącz do dyskusji: CDA.pl chce mieć własne produkcje, na razie współtworzy serial animowany dla dzieci