SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ceny reklam w TVP 1 spadły o 17 proc. a w TVP 2 wzrosły o 5 proc.

Telewizja Polska rozpoczęła sprzedaż czasu reklamowego na grudzień. Za 30-sekundowy spot przed „Wiadomościami” w Wigilię trzeba zapłacić 125 tys. zł.

Półminutowa reklama przed głównym wydaniem „Wiadomości” w Wigilię kosztuje tyle samo, co w ubiegłym roku. Tego dnia TVP1, podobnie jak pozostałe kanały Telewizji Polskiej, nie bęzie emitować reklam o innych porach. Środki od firm, którzy wykupią spoty przed wigilijnymi „Wiadomościami”, zostaną przekazane na pomoc potrzebującym dzieciom. Natomiast zwiastuny akcji i podziękowania dla reklamodawców, którzy wzięli w niej udział, będą pokazywane we wszystkich kanałach TVP.

Półminutowe spoty przy pozostałych grudniowych wydaniach „Wiadomości” o 19:30 kosztują maksymalnie 38 tys. zł (emisja w poniedziałek). Natomiast za reklamę tej długości po „Wiadomościach”, a przed „Sportem”, trzeba zapłacić 60,7 tys. zł (emisja w soboty) lub od 72 do 78,4 tys. zł (emisja w pozostałe dni). Rok wcześniej taki spot kosztował od 58,3 do 62 tys. zł. Cena półminutowej reklamy przed niedzielną „Prognozą pogody” w nowej ofercie wynosi 71 tys. zł, czyli 8 tys. więcej niż w grudniu ub.r.

Z kolei w TVP2 najdroższe są reklamy przy serialach. 30-sekundowy spot przed premierowym odcinkiem „M jak miłość” kosztuje od 80 do 84 tys. zł, po jego emisji – od 67 do 70 tys. zł, a przed nadawanym zaraz potem programem pokazującym kulisy tego serialu – 60 tys. zł (emisje poniedziałkowe) lub 66 tys. zł (emisje wtorkowe). To sporo mniej niż w grudniu ub.r., kiedy za półminutową reklamę przy „M jak miłość” trzeba było zapłacić nawet 90,5 tys. zł. Z kolei spot tej długości po nowym odcinku „Barw szczęścia” kosztuje obecnie od 62 do 67 tys. zł., a przed „Barwami życia” – 61 tys.

Ogółem w grudniowym cenniku TVP1 spoty są tańsze średnio o 17,5 proc. niż rok wcześniej, natomiast w ofercie TVP2 nastąpił wzrost cen o 5 proc.

W TVP Info najdroższe bloki reklamowe są przy serwisie informacyjnym o 21:30. Emisja w tym paśmie 30-sekundowego spotu kosztuje niecałe 2,7 tys. zł.

Sprzedaż grudniowej oferty reklamowej Telewizji Polskiej rozpoczęła się w czwartek. Do najbliższego poniedziałku można realizować buking cenników, we wtorek – buking pakietów premium i pakietów ratingowych, a od środy – buking pakietów KZP.

Dołącz do dyskusji: Ceny reklam w TVP 1 spadły o 17 proc. a w TVP 2 wzrosły o 5 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl