Cinema City sprzedało 19,4 mln biletów w 2009 r., wzrost o 21,7 proc.
Operator kin Cinema City International sprzedał w pierwszych dziewięciu miesiącach roku 19,4 mln sztuk biletów, co oznacza wzrost o 21,7% w skali roku, podała firma w środę. Średnia cena biletu spadła w tym okresie o 13,5% do 4 euro.
"W pierwszych trzech kwartałach 2009 r. przychody Cinema City wyniosły 156,0 mln euro, (+13,2% rok do roku), z czego 119,4 mln euro (+77%) przypadło na działalność kinową (wzrost o 6,0% rok do roku). Przychody ze sprzedaży biletów wzrosły o 4,4% do 78,0 mln euro, ze sprzedaży napojów i przekąsek w barach kinowych o 9,2% do 24,8 mln euro, a z reklamy kinowej o 9,0% do 16,6 mln euro" - czytamy w komunikacie.
Spółka podała, że w III kw. 2009 r. przychody z działalności kinowej wzrosły o 10,0% rok do roku do 46,3 mln euro, przy przychodach ze sprzedaży biletów rosnących o 10,9% rok do roku, które wyniosły 30,5 mln euro, przychodach z barów kinowych w wysokości 9,8 mln euro (+6,7% rok do roku) oraz przychodach z reklamy kinowej rosnących o 10,9% rok do roku do 6,0 mln euro. Liczba sprzedanych biletów wzrosła o 20,3% do 7,1 mln szt., a średnia cena biletu obniżyła się o 8,9% do 4,3 euro.
Cinema City podało, że wzrost sprzedaży biletów był wynikiem zarówno otwarcia nowych sal kinowych (51 nowych sal w 2009 r.), jak i dobrej ofercie programowej.
"Spadek średniej ceny biletu wyrażony w euro, po pierwszych trzech kwartałach 2009 r. w porównaniu z analogicznym okresem w 2008 r., był wynikiem przede wszystkim osłabienia lokalnych walut krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Średnie ceny biletów w walutach lokalnych wzrosły we wszystkich krajach działalności głównie ze względu na wyświetlane filmy, w tym filmy w 3D, a dodatkowo na niektórych rynkach podnieśliśmy ceny biletów" - czytamy dalej.
W I-III kwartale spółka generowała 47,3% swoich przychodów na rynku polskim, 17,2% w Bułgarii i 16,5% w Izraelu. W tym okresie 77% przychodów spółki pochodziło z działalności kinowej (z czego 50% przypada na sprzedaż biletów) a pozostała część z działalności deweloperskiej i w zakresie dystrybucji filmów.
Narastająco w I-III kw. 2009 roku spółka miała 18,92 mln euro skonsolidowanego zysku netto wobec 14,66 mln euro zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 156,01 mln euro wobec 137,76 mln euro.
Dołącz do dyskusji: Cinema City sprzedało 19,4 mln biletów w 2009 r., wzrost o 21,7 proc.