Pod koniec roku wystartuje CNN Business Arabic
W 2022 roku w ofercie CNN pojawi się kanał CNN Business Arabic. Według planów nowa oferta będzie zapewniać newsy i materiały dotyczące kwestii biznesowych dla widzów posługujących się językiem arabskim. Propozycja ma uzupełnić lukę w międzynarodowej ekspansji amerykańskiego nadawcy telewizyjnego.
CNN to działająca od 1980 r. stacja telewizyjna uważana za jedno z najbardziej wiarygodnych i opiniotwórczych mediów w Stanach Zjednoczonych. Obecnie nadawca znajduje się w strukturach koncernu Warner Bros. Discovery, który powstał po połączeniu Warner Media i Discovery.
Obecnie CNN kieruje Chris Licht, który zastąpił na stanowisku Jeffa Zuckera, zmuszonego do dymisji w atmosferze obyczajowego skandalu. Przejęcie kierownictwa przez Lichta poprzedziło uruchomienie serwisu streamingowego CNN+, który jednak poniósł spektakularną klęskę i po miesiącu funkcjonowania został zamknięty przez Warner Bros. Discovery.
Niedawno zapowiedziano, że CNN chce zmienić biznesowy model funkcjonowania stacji. Według planów nadawca zamierza w większym stopniu uniezależnić się od danych dotyczących oglądalności i związanych z tym przychodów reklamowych. W zamian stacja ma postawić na rozwój treści sponsorowanych oraz rozwijać swoją obecność na zewnętrznych rynkach.
Biznesowe newsy po arabsku
Teraz zapowiedziano dalszą ekspansję CNN na rynkach międzynarodowych. Chodzi o kanał CNN Business Arabic, który wystartuje pod koniec 2022 r. dzięki współpracy pomiędzy International Media Investments (IMI) i CNN International Commercial.
Zgodnie z planem CNN Business Arabic, z siedzibą na Bliskim Wschodzie, będzie dostarczać wiadomości biznesowych, finansowych i ekonomicznych dla osób posługujących się językiem arabskim.
CNN będzie współpracować z należącym do IMI serwisem Al Roeya i będzie uzupełniać CNN Arabic, kanał będący własnością CNN i zarządzany przez nadawcę od 20 lat.
Czytaj także: Exodus z kierownictwa CNN. Odchodzą Alex MacCallum i Robyn Peterson
- Szacuje się, że na świecie jest ponad 430 milionów Arabów, jednak w regionie MENA istnieje bardzo niewiele platform informacyjnych dedykowanych arabskiemu biznesowi – podkreślił w komunikacie Nart Bouran, CEO w International Media Investments. - CNN Business Arabic będzie potężnym partnerstwem łączącym wiedzę z zakresu digital first w ramach grupy IMI z rozpoznawalnością marki i możliwościami CNN w zakresie gromadzenia informacji.
Dzięki partnerstwu z CNN, CNN Business Arabic będzie miało dostęp do materiałów informacyjnych i treści z całego portfolio CNN Worldwide. Nowa platforma będzie miała również dostęp do odpowiednich technologii oraz bieżących szkoleń i konsultacji.
- CNN ma długą historię współpracy z partnerami na całym świecie, aby zwiększyć dostęp widzów do unikalnej marki CNN, jaką są wiadomości i informacje – zaznacza Phil Nelson, chief operating officer w CNN International Commercial. - Stworzenie CNN Business Arabic będzie ważnym wydarzeniem, które uzupełni naszą istniejącą ofertę CNN Arabic i zwiększy nasz cyfrowy ślad wśród ludzi, którzy mówią jednym z najbardziej rozpowszechnionych języków świata.
Czytaj także: Przemeblowanie w brytyjskiej ofercie CBS. Część kanałów zniknie, pojawią się nowe
Dołącz do dyskusji: Pod koniec roku wystartuje CNN Business Arabic