Co drugi polski internauta korzysta z sieci w komórce, co dziesiąty ma smartfona
Prawie połowa polskich internautów deklaruje, że korzysta z sieci w telefonie komórkowym. Częściej robią to mężczyźni, osoby młode i dobrze zarabiające.
Z badania domu mediowego PHD wynika, że internetu w telefonie komórkowym używa 53 proc. mężczyzn i 39 proc. kobiet w ogóle korzystających z sieci. Najczęściej robią internauci w wieku 15-24 lat (58 proc. wskazań), trochę rzadziej - użytkownicy w wieku 25-34 lat (45 proc.) i 35-44 lat (42 proc.), a najrzadziej - ci mający powyżej 45 lat (29 proc.). 24 proc. osób deklaruje, że robi to od ponad 3 lat, a 69 proc. - że przynajmniej od roku. Z siecią w komórce łączy się aż 58 proc. internautów, w których gospodarstwach domowych miesięczny dochód na osobę przekracza 4 tys. zł netto, oraz 42 proc. z rodzin, w których ten dochód jest wyższy niż 2 tys. zł netto.
Osoby, które decydują się na surfowanie po sieci z użyciem telefonu, robią to zazwyczaj często: kilka razy dziennie (32 proc. wskazań), raz dziennie (11 proc.) czy kilka razy w tygodniu (23 proc.). Raz w miesiącu lub rzadziej z internetem przez komórkę łączy się tylko 12 proc. z tych osób.
Wśród internautów sufrujących po sieci w telefonie 22 proc. ma smartfona. Zdecydowanie częściej taki telefon mają mężczyźni (32 proc.) niż kobiety (13 proc.), natomiast w poszczególnych grupach wiekowych rozkład posiadaczy smartfonów wygląda bardzo podobnie. 31 proc. z nich aplikacje na swój telefon ściąga przynajmniej raz w tygodniu, a rzadziej niż raz na trzy miesiące robi to 24 proc. Wśród „mobilnych internautów”, którzy nie mają smartfonów, aplikacje pobiera tylko co dziesiąty (co ciekawe: w tej grupie jest co czwarta kobieta, a tylko co dwudziesty mężczyzna).
Respondenci pytani o swój wymarzony smartfon do kupienia za nieograniczoną kwotę najczęściej wymieniają Nokię (24 proc. wskazań) i iPhone’a (19 proc), a nieco rzadziej - HTC (14 proc.) i Sony Ericsson (11 proc.). 14 proc. internautów korzystających z sieci w telefonie komórkowym deklaruje, że kupno smartfona w ogóle ich nie interesuje.
Badanie na zlecenie PHD wykonał Metrics (dział badań domów mediowych należących do Omnicom Media Group) w lipcu ub.r. metodą kwestionariuszy internetowych CAWI na grupie 1000 internautów.
Dołącz do dyskusji: Co drugi polski internauta korzysta z sieci w komórce, co dziesiąty ma smartfona
Rany boskie, ręce opadają jak się czyta coś takiego....
Jak dla mnie wynik całkiem możliwy.