Co drugi polski internauta ma konto elektroniczne
Co drugi Polak korzystający z sieci ma konto internetowe - wynika zsondażu przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenieING Banku Śląskiego. Najczęściej dokonują z niego przelewów,znacznie rzadziej płacąc przy pomocy karty kredytowej.
Wśród połowy polskich internautów mających w sieci konta 13proc. korzysta z nich codziennie, 35 proc. - kilka razy w tygodniu,26 proc. - raz lub dwa razy w tygodniu, a 19 proc. - 2-3 razy wmiesiącu. Co dziesiąty Polak mający dostęp do sieci tylko w niejdokonuje płatności, co szósty realizuje w internecie większość znich, a co jedenasty - część. Z kolei 10 proc. ankietowanychkorzysta z bankowości internetowej rzadko, a 54 proc. nie robi tegow ogóle.
Polacy w sieci najczęściej (84 proc. wskazań) robią przelewy, aznacznie rzadziej (19 proc.) płacą kartami kredytowymi. 56 proc.respondentów nie ma żadnych obaw związanych z operacjamifinansowymi w internecie, natomiast 23 proc. wątpi w bezpieczeństwoprzelewanych w ten sposób pieniędzy, a 7 proc. w to, że dotrą onedo odbiorców.
Polscy internauci nie zamierzają - 55 proc. zdecydowanie, a 32proc raczej - zaciągać pożyczki na serwisach typu social lending.Zainteresowanie - u 15 proc. respondentów duże, a u 26 proc.umiarkowane - budzi za to możliwość realizowania przelewów przypomocy telefonów komórkowych. Jednak 55 proc. ankietowanych jestsceptycznych wobec wizji mobilnej bankowości.
Badanie opinii o korzystanie w internecie z usług bankowychzostało zrealizowane przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie INGBanku Śląskiego w grupie 500 osób deklarujących dostęp do sieci.Ankiety metodą CATI przeprowadzono w styczniu bieżącego roku.
Dołącz do dyskusji: Co drugi polski internauta ma konto elektroniczne