Coraz mniejsza sprzedaż gazet regionalnych
Listopad 2009 roku był kolejnym miesiącem w którym spadła sprzedaż większości największych dzienników regionalnych. Które tytuły straciły najwięcej czytelników? - raport Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* wśród dzienników regionalnych został "Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse) ze średnią 76 715 egz. (rok wcześniej 81 190 egz.) - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęła "Gazeta Pomorska" (Gazeta Pomorska Media) - 71 282 egz. (rok wcześniej 82 748 egz.) a na trzecim uplasował się "Express Ilustrowany" (Polskapresse) - 51 770 egz. (spadek o 5 proc.).
Tytuł | listopad | |||
Wirtualnemedia.pl | 2009 | 2008 | ||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Polska Dziennik Zachodni | 97 798 | 76 175 | 108 422 | 81 190 |
Gazeta Pomorska | 80 687 | 71 282 | 94 554 | 82 748 |
Express Ilustrowany | 64 875 | 51 770 | 66 454 | 54 651 |
Polska Głos Wielkopolski | 64 584 | 47 837 | 72 168 | 52 585 |
Polska Dziennik Bałtycki | 59 375 | 45 820 | 66 742 | 51 025 |
Polska Dziennik Łódzki | 57 297 | 43 031 | 61 589 | 45 663 |
Dziennik Polski | 58 289 | 40 721 | 65 007 | 44 101 |
Głos-Dziennik Pomorza | 52 121 | 40 157 | 58 121 | 42 488 |
Gazeta Lubuska | 49 043 | 39 819 | 54 435 | 43 490 |
Echo Dnia | 49 318 | 37 485 | 50 705 | 39 111 |
Gazeta Codzienna Nowiny | 40 045 | 30 443 | 48 864 | 36 315 |
Polska Gazeta Wrocławska | 43 042 | 29 246 | 49 288 | 33 845 |
Nowa Trybuna Opolska | 37 156 | 28 382 | 37 338 | 28 257 |
Polska Gazeta Krakowska | 41 828 | 27 772 | 43 154 | 29 067 |
Gazeta Olsztyńska Dziennik Elbląski | 33 951 | 25 685 | 40 554 | 30 081 |
Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to wzrosła sprzedaż wszystkich największych dzienników regionalnych.
Tytuł | 2009 | |||
Wirtualnemedia.pl | listopad | październik | ||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Polska Dziennik Zachodni | 97 798 | 76 175 | 100 969 | 78 416 |
Gazeta Pomorska | 80 687 | 71 282 | 82 651 | 72 619 |
Express Ilustrowany | 64 875 | 51 770 | 73 439 | 58 692 |
Polska Głos Wielkopolski | 64 584 | 47 837 | 65 290 | 48 828 |
Polska Dziennik Bałtycki | 59 375 | 45 820 | 64 484 | 49 514 |
Polska Dziennik Łódzki | 57 297 | 43 031 | 58 525 | 43 054 |
Dziennik Polski | 58 289 | 40 721 | 61 114 | 41 629 |
Głos-Dziennik Pomorza | 52 121 | 40 157 | 53 194 | 40 635 |
Gazeta Lubuska | 49 043 | 39 819 | 51 232 | 41 943 |
Echo Dnia | 49 318 | 37 485 | 52 696 | 37 975 |
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórych mediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
Dołącz do dyskusji: Coraz mniejsza sprzedaż gazet regionalnych
w dół, w dół, w dół
zostaje tylko internet i telewizja - tam pójdzie cała kasa z reklam ;)