Coraz większy zysk BBC Worldwide
Zysk operacyjny BBC Worldwide wzrósł o 17% i osiągnał 117,7 miliona funtów (2006/07: 100,6 mln) w ciągu 12 miesięcy przed 31 marca 2008. Sprzedaż wzrosła o 13% do 916,3 mln funtów (2006/07: 810,4 mln).
Ogłaszając wyniki John Smith, chief executive BBC Worldwide, powiedział, że procent sprzedaży poza Wielką Brytanią wzrósł z 46% do 49%. Znaczący wzrost zysków odnotowały działy sprzedaży i dystrybucji BBC Worldwide, rozrywki domowej oraz zawartości programowej. Magazyny zwiększyły nakłady na konkurencyjnym rynku. Zwiększono także obecność BBC w Australii, Indiach i USA, zidentyfikowanych jako rynki priorytetowe.
W kanałach tematycznych sprzedaż wyniosła 183,8 mln GBP (169,0 mln GBP); zysk 12,6 mln GBP (20,9 mln GBP). Podsumowując wyniki komentowano, że widzowie dobrze przyjęli nowe międzynarodowe kanały BBC - BBC Entertainment, CBeebies, BBC Knowledge, BBC Lifestyle oraz BBC HD. Kanały miały swoją premierę również na Polskim rynku.
Dział content & production osiągnął sprzedaż 68,5 mln GBP. To wzrost o 35,9% w stosunku do roku 2006/07. Podwojono zyski, które tym razem sięgnęły 14,2 mln GBP.
Dział digital media osiągnął sprzedaż na poziomie 21,9 mln GBP. To 57,6% wzrostu w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Pod koniec roku utworzono nową gałąź biznesu - global brands. Jej dyrektorem zarządzającym został Marcus Arthur, do tej pory dyrektor zarządzający działającego z Londynu biznesu wydawniczego BBC Magazines. Wyniki finansowe przypisane temu działowi to sprzedaż 23,1 mln GBP (brak danych za wcześniejsze lata); strata 2,1 mln GBP.
BBC Worldwide sales & distribution: sprzedaż spadła do poziomu 212,9 mln GBP - z 216,4 mln w roku 2006/07. Spadek ten odzwierciedla zmianę, która zaszła w USA. Z umów na niewielkie koprodukcje, BBC Worldwide przeszła do sprzedaży umów licencyjnych, przynoszących większe zyski.
Sprzedaż na terytorium Europy wzrosła o 3,4% do 116,1 mln GBP, zaś zyski wzrosły z 28,8 mln GBP do 30,8 mln (wzrost o 6,9%). Sprzedaż do obu Ameryk osiągnęła poziom 69,1 mln GBP - to spadek w porównaniu z 78,2 mln. Zysk wzrósł natomiast do 6,9 mln GBP, z 2,9 mln w roku 2006/07. Na pozostałych terytoriach sprzedaż wzrosła o 6,9% w porównaniu z rokiem ubiegłym, zysk zaś o 5,9% (do 9 mln GBP) - wzrost ten spowodowany był dzięki sprzedaży video-on-demand. Najlepiej zarabiające tytuły to Doctor Who (Doktor Who), Planet Earth i Top Gear.
Wśród magazynów sprzedaż osiągnęła poziom 177,9 mln GBP, o 3,9% więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Dział home entertainment (Rozrywka domowa) osiągnął zyski na poziomie 40,5 mln GBP, przy sprzedaży w wysokości 228,2 mln.
Dołącz do dyskusji: Coraz większy zysk BBC Worldwide