Cztery dni w konkursie na obsługę mediową kampanii Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju
Cztery robocze dni mają domy mediowe na przygotowanie oferty w odpowiedzi na ogłoszony przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju konkurs na zaplanowanie i zakup czasu reklamowego w telewizji i radiu do kampanii społecznej.
Kampania ta ma przestrzegać przed prowadzeniem pojazdów po spożyciu alkoholu. Zaplanowano ją na okres od 15 października do 6 grudnia br. W jej ramach w ogólnopolskich stacjach radiowych i telewizyjnych emitowany będzie 60-sekundowy spot promujący pozytywne wzorce postaw i zachowań w przypadku zauważenia osoby, która ma zamiar, bądź prowadzi pojazd po spożyciu alkoholu, utrzymanego w lekkiej konwencji.
Kampania ma przyczynić się do podniesienia świadomości polskiego społeczeństwa na temat bezpiecznych zachowań w ruchu drogowym, zmniejszenia liczby wypadków drogowych oraz w konsekwencji - zmniejszenia kosztów zdarzeń drogowych ponoszonych przez społeczeństwo.
Resort infrastruktury konkurs na obsługę mediową kampanii ogłosił w miniony piątek, 18 września br. w godzinach popołudniowych. Zainteresowanym firmom dał czas na przygotowanie ofert do czwartku, 24 września br. do godz. 14. Odliczając dwa dni weekendowe, zainteresowani mają cztery robocze dni na przygotowanie ofert.
A wymagania Ministerstwa są dość szczegółowe. Spot telewizyjny musi zostać pokazany w TVP1, TVP2, Polsacie i TVN oraz w stacjach tematycznych dopasowanych do grupy docelowej; minimum 60 proc. GRP dla całej kampanii telewizyjnej powinno zostać zrealizowane w prime time, a czas antenowy w czterech wskazanych telewizjach ogólnopolskich ma być wykupiony w blokach reklamowych około pasm informacyjnych o najwyższej oglądalności; ponadto wybrana firma ma zapewnić intensywną emisję spotu podczas Światowego Dnia Pamięci o Ofiarach Wypadków Drogowych, czyli 15 listopada br.; musi też zapewnić, aby reklamy emitowane w ramach tej kampanii w danym bloku nie sąsiadowały z innymi reklamami dotyczącymi bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Z kolei spot radiowy ma zostać wyemitowany w rozgłośniach dopasowanych do grupy docelowej (18-59 lat), a 60 proc. GRP dla całej kampanii radiowej powinno zostać zrealizowane w prime time; udział tego pasma dla stacji o najwyższych wskaźnikach słuchalności powinien wynieść 60 proc. całej kampanii itp.
Budżet mediowy kampanii wynosi 9,75 mln zł brutto, z czego 75 proc. przeznaczone jest na działania w telewizji, pozostałe 25 proc.- w radiu.
Dołącz do dyskusji: Cztery dni w konkursie na obsługę mediową kampanii Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju