„Rzeczpospolita” i „Dziennik Zachodni” liderami sprzedaży e-wydań w I kwartale
W pierwszym kwartale br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Zachodni” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w pierwszym kwartale 2018 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 005 egz. W skali roku tytuł ten zanotował spadek wynoszący 4,30 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 608 egz., o 1,43 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 3,93 proc. do 2 987 egz.
Największym wzrostem pochwalić się mógł wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która zajęła siódmą pozycję. Jej średni wynik zwiększył się o 4,20 proc. i wyniósł 347 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 10,05 proc. do 1 646 egz., zanotowała „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media). Tytuł ten w rankingu spadł z czwartej na piątą lokatę.
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w pierwszym kwartale 2018 roku należała do „Dziennika Zachodniego” (Polska Press Grupa), który awansował z ósmej lokaty. Jej wynik wyniósł 1 109 egz., po wzroście o 186,56 proc.
Drugie miejsce zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), awansujący z czwartej pozycji. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 1 041 egz., po wzroście o 77,04 proc.
Na podium, awansie z 10. pozycji, „Gazeta Wrocławska” (Polska Press Grupa), której średni wynik e-wydań zwiększył się o 188,51 proc. do 929 egz.
Największym wzrostem - o 1202,70 proc. do 482 egz. - pochwalić się mógł „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM). Tytuł ten w zestawieniu był 8., po awansie z 21. lokaty.
Z kolei najwięcej straciła „Gazeta Pomorska” (również Polska Press Grupa), która w rankingu spadł z miejsca 5. na 11. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 33,96 proc. i ostatecznie wyniósł 387 egz.
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Dziennik Zachodni” liderami sprzedaży e-wydań w I kwartale