David Zaslav z kontraktem do 2027 roku. Będą nowe produkcje dla Discovery+
David Zaslav, szef Discovery, który ma pokierować nową firmą medialną po połączeniu Discovery z WarnerMedia przedłużył swój kontrakt do 2027 roku. Warunki finansowe umowy nie są znane. Zgodnie z zapowiedzią w trakcie realizacji są nowe produkcje przewidziane w ofercie serwisu streamingowego Discovery+.
Kilka dni temu ogłoszono, że należący do telekomu AT&T koncern WarnerMedia (w jego skład wchodzą m.in. CNN, HBO i Warner Bros.) oraz Discovery, właściciel m.in. TVN, planują fuzję. Szefem połączonego podmiotu ma być David Zaslav, obecnie CEO w Discovery.
Czytaj także: TVN Grupa Discovery we współpracy z E.Wedel produkuje cotygodniowy serial, premiera jesienią w TVN
Dłuższy kontrakt i nowe produkcje
Teraz zapowiedziano, że David Zaslav będzie kierował nową firmą medialną do 2027 r. To dłużej niż przewiduje obecny kontrakt, który wygasa w 2023 r.
Szczegółów finansowych nowej umowy nie podano. David Zaslav poprowadził Discovery w ostatnich latach przez kilka dużych operacji, w tym wykupienie amerykańskiego operatora kablowego Scripps Networks Interactive za kwotę 14,6 mld dol., umowę na prawa do transmisji Igrzysk Olimpijskich w Europie o wartości 1,4 mld dol. oraz wykupienie europejskiego nadawcy sportowego Eurosport od francuskiej TF1. Firma zainwestowała również znaczne środki w prawa do transmisji na żywo meczów golfa, kolarstwa i innych dyscyplin sportowych.
Jesienią 2020 r. firma uruchomiła swój globalny serwis streamingowy Discovery+, który według ostatnich danych przyciągnął do tej pory ponad 15 mln abonentów.
Zaslav dołączył do Discovery jako prezes i dyrektor generalny w 2007 r., po zakończeniu pracy w NBCUniversal, gdzie odegrał istotną rolę w rozwoju i uruchomieniu CNBC, a także MSNBC.
Wraz z ogłoszeniem przedłużenia kontraktu Zaslava zapowiedziano również plany związane z nowymi treściami, które mają trafić przede wszystkim do oferty Discovery+.
Wśród nich znajduje się m.in. dokument fabularny „Curse of the Chippendales”. Czteroczęściowy, oparty na faktach serial opowiada o tym, jak nowa grupa taneczna szturmem zdobyła scenę klubów nocnych w Los Angeles, zdobywając międzynarodową sławę i bogactwo.
Czytaj także: Branża telewizyjna o fuzji WarnerMedia i Discovery: Streamingowa wojna dotrze do nas już jesienią
Wśród projektów jest także serial motoryzacyjny „Hustle & Roll” (tytuł roboczy), którego bohaterem jest aktor Jamie Foxx. Skupiający się na grupie dealerów luksusowych samochodów, którzy nikomu nie ufają, serial produkowany jest przez amerykańskie studio Propagate i jego spółkę zależną Big Breakfast. W planach są też 2 seriale, w tym reboot klasycznego tytułu „Ghost Hunters”.
Dołącz do dyskusji: David Zaslav z kontraktem do 2027 roku. Będą nowe produkcje dla Discovery+