Digitree Group ze spadkiem wpływów i stratą, w górę przychody Fast White Cat
Zajmująca się marketingiem internetowym Digitree Group w trzecim kwartale br. zanotowała spadek przychodów o 7,9 proc. do 12,77 mln zł oraz wzrost straty netto z 355 do 473,2 tys. zł W trzech kwartałach jej strata netto zmalała, a wzrost przychodów osiągnęła kupiona dwa lata temu spółka Fast White Cat.
W trzech kwartałach br. przychody Digitree Group zmalały o 10,7 proc. do 38,08 mln zł. Firma tłumaczy to sprzedażą we wrześniu ub.r. 60 proc. spółki Adepto, której wyniki przestały być uwzględniane w sprawozdaniach grupy kapitałowej.
Drugą przyczyną jest spowolnienie gospodarcze wywołane przez epidemię. - Mniejsze zaangażowanie niektórych klientów w kampanie promocyjne i marketingowe, z uwagi na redukcję bądź wstrzymanie ich budżetów reklamowych. Ponadto, przesunięcie okresu urlopowego w grupie kapitałowej oraz u jej kontrahentów i potencjalnych klientów skutkowało wydłużeniem procesu decyzyjnego w związku z zawieraniem nowych zleceń i umów abonamentowych w trzecim kwartale br., co przełożyło się na nieco niższą sprzedaż - wyliczono w komunikacie Digitree Group.
W trzech kwartałach br. zysk EBITDA firmy zwiększył się z 2,72 do 3,37 mln zł, a strata netto zmalała z 1,12 mln zł do 490 tys. zł. Natomiast tylko w trzecim kwartale zysk EBITDA spadł z 1,14 mln zł do 749,6 tys. zł, a strata netto pogłębiła się z 355 do 473,2 tys. zł.
Digitree Group tłumaczy, że pogorszenie się jej wyników rentowności w minionym kwartale jest związany z kosztami reorganizacji. Zwraca też uwagę, że przychody w trzecim kwartale były wyższe niż w drugim (wtedy wyniosły 12,59 mln zł) i pierwszym (12,71 mln zł).
W górę wpływy Fast White Cat i spółki Digitree Group
Z głównych segmentów Digitree Group w trzech kwartałach br. znaczący wzrost przychodów - z 8,99 do 9,78 mln zł - osiągnęła spółka Fast White Cat oferująca rozwiązania e-commerce’owe. Jednocześnie jej wynik netto zmalał ze 103,4 tys. zł zysku do 114 tys. zł straty.
- Szyte na miarę rozwiązania wdrożeniowe są kołem zamachowym Grupy, dzięki specjalistycznej wiedzy wdrożenia będące naszym udziałem są niezwykle skuteczne, a to buduje biznes. Wystarczy spojrzeć na ostatnie business cases Fast White Cat, żeby to zrozumieć. Staramy się przekuwać problemy biznesów w okazje i możliwości. Rośniemy również w segmencie performance marketingu, gdzie nasz biznes ewoluuje w kierunku kompleksowej obsługi - zgodnie z oczekiwaniami rynku. Właśnie z uwagi na komplementarność naszych usług, nie ukrywam, że upatrujemy szansy w tym, iż wraz z szybszym rozwojem e-commerce, rozwijać się będą również pozostałe spółki z Grupy. Pracujemy nad kolejnymi elementami oferty w tym kierunku - komentuje Rafał Zakrzewski, prezes Digitree Group.
Pion obejmujący Sales Intelligence i Cashback Services (a do września ub.r. także Adepto) zanotował spadek przychodów z 9,07 do 7,66 mln zł i wyniku netto z 230,1 tys. zł zysku do 37,1 tys. zł straty.
W segmencie ze spółkami Inis, Ju, Salelifter i VideoTarger wpływy zmalały z 29,38 do 22,37 mln zł, a wynik netto poszedł w górę z 253,4 tys. zł straty do 774,4 tys. zł zysku. Pod koniec sierpnia br. Digitree Group 90,2 proc. udziałów sieci reklamy wideo VideoTarget sprzedała za 75 tys. zł jej menedżerom Rafałowi Mandesowi i Karolowi Rozwałce.
Te spadki Digitree Group wyjaśnia konsekwencjami epidemii: część klientów przesuwała kampanie reklamowe na później lub ograniczała ich skalę. - Konieczność zmiany ich planów budżetowych sprawiła, że firmy odrzucały niektóre formy reklamy online na rzecz innych, priorytetowych w kryzysie działań, co przełożyło się wprost na niższy poziom sprzedaży w tych dwóch segmentach - uzasadniono w komunikacie.
Z kolei sama spółka Digitree Group przy wzroście przychodów z 7,18 do 7,74 mln zł zanotowała spadek zysku netto z 3,69 mln zł do 504,7 tys. zł.
- Obecna sytuacja rynkowa z jednej strony daje nam podstawy ku temu, abyśmy przewidywali wzmocnienie pozycji Grupy z uwagi na wzrost zainteresowania usługami wdrożeniowymi dla e-commerce. Warto podkreślić, że już ponad 50 proc. naszych przychodów pochodzi z działań na rzecz tej branży. Z drugiej zaś strony nie możemy wykluczyć istotnego ryzyka utrzymania się nieco niższych przychodów niż w analogicznych okresach lat poprzednich z uwagi na spadek budżetów wielu firm i możliwe zamknięcie działalności przez klientów szczególnie dotkniętych skutkami pandemii - analizuje Rafał Zakrzewski.
- Pracujemy jednak nad tym, aby urzeczywistnić ten pierwszy scenariusz. Jesteśmy w trakcie aktualizacji naszych głównych celów rozwojowych, nowa strategia ma pojawić się już na początku 2021 roku. Naszym planem jest efektywne zaspokajanie potrzeb klientów w różnych segmentach biznesowych, zarówno na poziomie zaawansowanych, wielopoziomowych wdrożeń, jak również wsparcia mniejszych biznesów przy pomocy rozwiązań SaaS, które produktowo bazują na naszej szerokiej ekspertyzie pochodzącej z segmentu enterprise. Jednocześnie będziemy też dążyć do podniesienia poziomu osiąganych przychodów i satysfakcjonującej rentowności Grupy - zapowiada.
Digitree Group jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy. Większościowym akcjonariuszem spółki jest Polinvest 7 (ma 60,5 proc. kapitału). We wtorek na koniec sesji przy kursie 5,65 zł kapitalizacja firmy wynosiła 14,04 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Digitree Group ze spadkiem wpływów i stratą, w górę przychody Fast White Cat