Discovery Communications z wyższymi przychodami, niższym dochodem netto
W 2015 roku koncern Discovery Communications zanotował wzrost przychodów o 2 procent, słabszy okazał się dochód netto, a liczba widzów na całym świecie przekroczyła trzy miliardy.
W komunikacie poinformowano, że w ub.r. Discovery Networks osiągnął przychody na poziomie 6,39 mld dol. To więcej o 129 mln dol., co oznacza wzrost rok do roku o 2 proc. Firma zaznacza, że co prawda jej amerykańska część zanotowała wzrost przychodów na poziomie 6. proc., jednak został on zamortyzowany przez 2-procentowy spadek poza USA oraz wahania kursów walut.
W raportowanym okresie koncern zanotował niższy dochód netto w porównaniu z rokiem poprzednim - 1,04 mld dol. Przychody z dystrybucji programów były lepsze niż w 2014 r. i wyniosły 3,06 mld dol. Słabszy wynik zanotowano jednak w segmencie reklamowym - 3 mld dol. w porównaniu z 3,08 mld dol. w roku poprzednim.
- W 2015 roku kontynuowaliśmy nasz dynamiczny rozwój wykorzystując do tego ugruntowane marki i wiodące platformy dystrybucji - podkreślił David Zaslav, CEO Discovery Communications. - Liczba naszych widzów przekroczyła na całym świecie 3 mld, wprowadziliśmy na rynek nowe sieci i zwiększyliśmy udziały w rynku. Poprzedni rok byl okresem stabilizacji, a my osiągnęliśmy stabilne wyniki finansowe. To daje nam dobre podstawy do dalszych wzrostów w przyszłości.
Dołącz do dyskusji: Discovery Communications z wyższymi przychodami, niższym dochodem netto