Disney+ uruchamia wersję z reklamami
Serwis streamingowy Disney+ wystartował w wersji z reklamami. Na początek usługa ruszyła w USA, w przyszłym roku ma zacząć pojawiać się na kolejnych rynkach. Cenę pakietu ustalono na niecałe osiem dolarów miesięcznie. Dyrektor działu reklamowego Rita Ferro oznajmiła, że ponad 100 marek zdecydowało się wykupić reklamę na premierę nowego planu subskrypcyjnego.
W Stanach Zjednoczonych na reklamę w Disney+ zdecydowało się około 100 reklamodawców. Są to m.in. sieć handlowa Walmart, operatorzy telekomunikacyjni AT&T i T-Mobile, Gigant FMCG Procter & Gamble, Macy's, Airbnb, Mattel, Google, State Farm, UPS, Red Bull, Honda, Target, Marriott, Taco Bell, Kohl's, American Express, Royal Caribbean, DoorDash, Tiffany & Co., Volkswagen. Reklamy zamieszcza w serwisie także Meta Platforms.
Reklamodawcy współpracują z największymi koncernami w branży, w tym Dentsu, Havas, Horizon, IPG, Omnicom Group, Publicis, RPA, Stagwell i WPP.
- Dzisiejsze uruchomienie [pakietu z reklamami] oznacza przełomowy moment dla Disney+ i stawia wybór konsumentów na pierwszym miejscu - powiedział Michael Paull, prezes pionu Direct to Consumer. - Dzięki ofertom wspieranym reklamami, jesteśmy w stanie zapewnić większą elastyczność konsumentom, by cieszyli się pełnym zakresem i głębią niesamowitych opowieści od The Walt Disney Company - dodaje.
Disney wyznaczył sobie na jeden z głównych celów osiągnięcie rentowności w segmencie streamingowym i wdrożenie nowego planu powinno przybliżyć spółkę do realizacji celu. Segment streamingowy w ostatnim kwartale odnotował stratę rzędu1,5 mld dolarów.
Ceny Disney+ Basic
W momencie uruchomienia, abonenci planu Disney+ Basic będą mogli korzystać z pełnego katalogu treści i kluczowych funkcji serwisu, które są również oferowane w planie Disney+ Premium.
W planie z reklamami dostępna jest m.in. opcja równoczesnego oglądania treści na maksymalnie czterech obsługiwanych urządzeniach. Pakiet zapewnia formaty wideo wysokiej jakości - w tym, w zależności od urządzenia, 4K Ultra HD, Dolby Vision, Full HD, HDR10 i IMAX Enhanced.
Dotychczasowi abonenci Disney+ mają możliwość przejścia na plan Basic za 7,99 dolarów za miesiąc.
Wczoraj wprowadzono również podwyżkę ceny planu wolnego od reklam, która teraz wynosi $10,99. Czas reklamowy będzie wynosił 4 minuty na godzinę oglądania.
fot. Disney
Disney+ ma 164,1 mln subskrybentów
Na początku października z Disney+ (licząc z indyjską ofertą Hotstar) korzystało 164,1 mln subskrybentów, o 12,1 mln więcej niż kwartał wcześniej. Kwartalne wpływy segmentu streamingowego Disneya (obejmującego też Hotstar, ESPN+ i Hulu) wzrosły o 8 proc. do 4,91 mld dolarów, a strata operacyjna pogłębiła się z 630 mln do 1,47 mld dolarów. Disney+ 1 października br. bez uwzględnienia dużo tańszej oferty Hotstar miał 102,9 mln subskrybentów, wobec 93,6 mln na początku lipca br., a 74,8 mln 1 października ub.r.
W ciągu roku liczba klientów w USA i Kanadzie wzrosła z 38,8 do 46,4 mln, a w pozostałych krajach - z 36 do 56,5 mln (bez oferty Hotstar dostępnej w Indiach).
Średni przychód miesięczny od subskrybenta Disney+ zmalał rok do roku z 6,24 do 5,96 dolarów, głównie wskutek spadku w USA i Kanadzie z 6,81 do 6,10 dolarów. Na pozostałych rynkach nastąpił wzrost z 5,62 do 5,83 dolarów, a w przypadku Hotstara - spadek z 0,64 do 0,48 dolara.
Serwis Disney+ wystartował w listopadzie 2019 r. Obecnie jest dostępny m.in. w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii, Puerto Rico, Belgii, Danii, Finlandii, Islandii, Luksemburgu, Norwegii, Szwecji, Portugalii, Austrii, Francji, Hiszpanii, Indiach, Indonezji, Irlandii, Japonii, Monako, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Włoszech. W Polsce działa od czerwca br.
Dołącz do dyskusji: Disney+ uruchamia wersję z reklamami