Duża liczba reklam obniża ich skuteczność
Prawie 30 procent dorosłych internautów natychmiast zamyka stronę internetową, która w ich ocenie jest zaśmiecona reklamami.
Natomiast ponad 75 procent spośród użytkowników, którzy kontynuują przeglądanie takiej strony, zwraca mniejszą uwagę na umieszczone na niej reklamy - wynika z badania firmy Burst Media.
Badanie na próbie ponad 4 tysięcy internautów zostało przeprowadzone w celu lepszego zrozumienia postrzegania konsumentów związanego z reklamowym natłokiem (z ang. ad clutter). Okazało się, że zasypane reklamami witryny nie tylko irytują odwiedzających je użytkowników, ale również obniżają skuteczność reklam oraz robią złą przysługę zarówno właścicielowi strony, samemu reklamodawcy jak i odwiedzającemu.
Pomimo że badani generalnie akceptują fakt pojawiania się reklam w internetowych serwisach, to 52,6 procenta ma niską tolerancję dla więcej niż dwóch reklam na jednej stronie. Kolejne 27,3 procenta respondentów toleruje tylko jedną, a 25,3 procenta dwie reklamy na stronę.
Z badania wynika też, że reklamowy natłok ma negatywny wpływ na postrzeganie przez konsumentów produktów i usług reklamodawcy. 52,4 procenta respondentów ma mniej przychylną opinię o reklamodawcy w przypadku, gdy jego reklama pojawia się na stronie, która w ich ocenie jest zaśmiecona reklamami.
"Jedną z głównych przeszkód w zdobyciu uwagi konsumentów w sieci jest reklamowy natłok. Kluczowym dla reklamodawców jest upewnienie się, że ich przekazy są umieszczane w środowisku zawierającym wysokiej jakości treści, tak aby otrzymać maksymalne wyeksponowanie na jakie te przekazy zasługują oraz chronić reputację swoich marek" - stwierdził Chuck Moran, wiceprezes ds. marketingu w Burst Media.
źródło: Burst Media
Dołącz do dyskusji: Duża liczba reklam obniża ich skuteczność