Duży spadek 'Przekroju' i 'Wprost', zyskał tylko 'Gość Niedzielny'
Największe tygodniki opinii zamknęły wrzesień 2009 r. spadkiemsprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłym rokiem.Liderem była "Polityka", najwięcej - aż 29 proc. - stracił"Przekrój" - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Sprzedaż ogółem "Polityki" we wrześniu 2009 r.wyniosła 141 554 egz., czyli o 6 proc. mniej niż w analogicznymmiesiącu 2008 roku - wynika z danych Związku KontroliDystrybucji Prasy opracowanych przez portalWirtualnemedia.pl.
Tuż za "Polityką" uplasował się "GośćNiedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "GośćNiedzielny) ze sprzedażą ogółem na poziomie 131 872 egz. (wzrost o5 proc.).
Na trzecim miejscu znalazł się "NewsweekPolska" (Axel Springer Polska), który sprzedał się wilości 112 644 egz. (spadek o 7 proc.). Na czwartej pozycjiuplasował się "Wprost" (AWR "Wprost"), który miałsprzedaż mniejszą o 17 procent. Jeszcze większy spadek odnotował"Przekrój" (w dół o 29 proc.).
wrzesień | ||||
2009 | 2008 | |||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Polityka | 198 628 | 141 554 | 226 411 | 151 742 |
Gość Niedzielny | 189 931 | 131 872 | 184 304 | 125 752 |
Newsweek Polska | 183 187 | 112 644 | 197 126 | 121 640 |
Wprost | 174 219 | 90 114 | 197 053 | 109 919 |
Przekrój | 94 250 | 46 911 | 131 029 | 65 191 |
PrzewodnikKatolicki | 31 606 | 28 134 | 32 160 | 28 371 |
Przegląd | 68 088 | 22 428 | 70 000 | 22 844 |
TygodnikPowszechny | 41 268 | 18 411 | 42 832 | 18 860 |
2009 | ||||
wrzesień | sierpień | |||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Polityka | 198 628 | 141 554 | 198 308 | 149 309 |
Gość Niedzielny | 189 931 | 131 872 | 189 200 | 128 831 |
Newsweek Polska | 183 187 | 112 644 | 189 302 | 126 320 |
Wprost | 174 219 | 90 114 | 178 789 | 120 102 |
Przekrój | 94 250 | 46 911 | 102 191 | 60 928 |
PrzewodnikKatolicki | 31 606 | 28 134 | 31 604 | 28 130 |
Przegląd | 68 088 | 22 428 | 68 100 | 23 379 |
TygodnikPowszechny | 41 268 | 18 411 | 39 937 | 18 588 |
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasypolskiej i zagranicznej liderem była "Angora" (WydawnictwoWesta-Druk Mirosław Kuliś), która we wrześniu br. sprzedała się wilości 342 134 egz. (wzrost o 11 proc.).
wrzesień | ||||
2009 | 2008 | |||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 484 222 | 342 134 | 457 412 | 308 044 |
Forum | 32 017 | 17 065 | 34 813 | 18 858 |
2009 | ||||
sierpień | lipiec | |||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 484 222 | 342 134 | 473 372 | 355 169 |
Forum | 32 017 | 17 065 | 32 972 | 19 332 |
Dołącz do dyskusji: Duży spadek 'Przekroju' i 'Wprost', zyskał tylko 'Gość Niedzielny'