Duży spadek sprzedaży miesięcznika „Newsweek Historia”, traci też „W Sieci Historii”
W lipcu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.
Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w lipcu 2016 roku wyniosła 100 368 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku była ona niższa o 9,11 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 11,51 proc. do 62 379 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie liderem był magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 21 427 egz., po spadku o 6,28 proc.
Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 19 256 egz. (obniżyła się ona o 22,85 proc.). Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.
lipiec | Dynamika | ||||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Świat Wiedzy | 159 970 | 100 368 | 100 368 | 159 977 | 110 433 | 110 433 | -9,11% |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 120 970 | 62 648 | 62 379 | 133 115 | 70 860 | 70 494 | -11,51% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
W Sieci Historii | 60 450 | 25 457 | 21 427 | 59 228 | 22 892 | 22 862 | -6,28% |
Newsweek Polska Historia | 40 997 | 19 327 | 19 256 | 44 990 | 25 056 | 24 960 | -22,85% |
W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. prawie wszystkie miesięczniki popularnonaukowe i historyczne zanotowały wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał magazyn „Focus” - było to 9,85 proc. Jedyny spadek, wynoszący 2,69 proc., odnotowało „W Sieci Historii”.
ZKDP | 2016 | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | lipiec | czerwiec | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Świat Wiedzy | 159 970 | 100 368 | 100 368 | 154 943 | 97 949 | 97 949 | 2,47% |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 120 970 | 62 648 | 62 379 | 87 000 | 57 018 | 56 784 | 9,85% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
W Sieci Historii | 60 450 | 25 457 | 21 427 | 60 950 | 26 049 | 22 019 | -2,69% |
Newsweek Polska Historia | 40 997 | 19 327 | 19 256 | 40 499 | 18 077 | 18 007 | 6,94% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Duży spadek sprzedaży miesięcznika „Newsweek Historia”, traci też „W Sieci Historii”