SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Duży spadek sprzedaży miesięcznika „Newsweek Historia”, traci też „W Sieci Historii”

W lipcu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w lipcu 2016 roku wyniosła 100 368 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku była ona niższa o 9,11 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 11,51 proc. do 62 379 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie liderem był magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 21 427 egz., po spadku o 6,28 proc.

Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 19 256 egz. (obniżyła się ona o 22,85 proc.). Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.

ZKDP

lipiec

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Świat Wiedzy

159 970

100 368

100 368

159 977

110 433

110 433

-9,11%

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

120 970

62 648

62 379

133 115

70 860

70 494

-11,51%

Wirtualnemedia.pl

W Sieci Historii

60 450

25 457

21 427

59 228

22 892

22 862

-6,28%

Newsweek Polska Historia

40 997

19 327

19 256

44 990

25 056

24 960

-22,85%

W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. prawie wszystkie miesięczniki popularnonaukowe i historyczne zanotowały wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał magazyn „Focus” - było to 9,85 proc. Jedyny spadek, wynoszący 2,69 proc., odnotowało „W Sieci Historii”.

ZKDP

2016

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

lipiec

czerwiec

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Świat Wiedzy

159 970

100 368

100 368

154 943

97 949

97 949

2,47%

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

120 970

62 648

62 379

87 000

57 018

56 784

9,85%

Wirtualnemedia.pl

W Sieci Historii

60 450

25 457

21 427

60 950

26 049

22 019

-2,69%

Newsweek Polska Historia

40 997

19 327

19 256

40 499

18 077

18 007

6,94%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Duży spadek sprzedaży miesięcznika „Newsweek Historia”, traci też „W Sieci Historii”

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pan Adam
Dziwne. Newsweek Historia w lipcu powinien mieć wzrost. I to ostry. Przecież grupa docelowa obchodzi święto 22 lipca.
odpowiedź
User
Teo
RASP chyba czeka restrukturyzacja...
odpowiedź
User
Zadowolony
Czyżby ludzie mieli dość Historii Polski po linii Newsweeka? Powoli, bo powoli, ale może nawet nie będzie potrzeba repolonizacji mediów czy ograniczenia zagranicznego kapitału (aby było tak jak w Niemczech na przykład), bo powoli zagraniczne spadają z piedestałów. Żartuje! Repolonizować i ograniczać zagraniczny kapitał do 49%.
odpowiedź