SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Duży spadek wpływów reklamowych Polsatu, więcej zarobiły kanały TVPi TVN

Liderem wpływów reklamowych w kwietniu b.r. była telewizja TVN.Stacja zarobiła cennikowo 294 mln złotych, drugie miejsce przypadłoPolsatowi. Wśród stacji tematycznych na pierwszym miejscu znalazłasię VIVA Polska - wzrost o 181 proc.

Wpływy z reklam TVN w kwietniu br. wyniosły 294,5 mln zł i byłyo 12,4 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku -pokazują przygotowane dla Wirtualnemedia.pl dane TNSOBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nieobejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się Telewizja Polsat,która w zeszłym miesiącu zanotowała przychody reklamowe na poziomie194 mln zł (o 23 proc. niższe niż w kwietniu 2008 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 164 mln zł,czyli o 34 proc. wyższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 -czwarta w rankingu - odnotowała wzrost wpływów z reklam o 26 proc.do poziomu 110 mln zł.

Szóstą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnieliderem kanałów tematycznych. W kwietniu br. jej przychody wyniosły26 mln zł i były o 181 proc. wyższe niż rok temu.


IV 2009ZMIANA
TVN294 046 095 zł12,4%
Polsat194 105 011 zł-23,7%
TVP1164 399 158 zł34,6%
TVP2110 354 394 zł26,0%
TV426 982 973 zł6,6%
VIVA Polska25 957 290 zł181,0%
AXN25 259 603 zł-8,9%
TVN 2423 161 774 zł4,9%
TVPuls19 585 317 zł-21,6%
MTV Polska15 313 840 zł10,9%
TVN Siedem12 779 817 zł-10,9%
TVP INFO12 226 385 zł23,3%
TVN Style11 708 792 zł78,6%
Discovery10 142 420 zł-17,8%
Tele 58 393 623 zł26,1%
4fun TV8 052 617 zł-31,4%
Jetix7 370 550 zł-24,5%
Hallmark6 475 665 zł-15,9%
VH1 Polska5 741 970 zł2,8%
National Geographic Channel5 663 590 zł-19,8%


IV 2008
TVN261 542 404 zł
Polsat254 388 233 zł
TVP1122 118 569 zł
TVP287 582 823 zł
AXN27 736 170 zł
TV425 308 839 zł
TVPuls24 978 818 zł
TVN 2422 078 973 zł
TVN Siedem14 337 959 zł
MTV Polska13 808 945 zł
Discovery12 332 910 zł
4fun TV11 736 836 zł
TVP INFO9 913 565 zł
Jetix9 768 040 zł
VIVA Polska9 236 745 zł
Hallmark7 699 660 zł
Polsat Cafe7 610 403 zł
Cartoon Network7 326 100 zł
National Geographic Channel7 063 880 zł
Tele 56 656 172 zł



Najwięksi reklamodawcy
Unilever Polska, Polska Telefonia Cyfrowa i Polkomtel to firmy,które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w kwietniu 2009roku.

IV 2009
UNILEVER POLSKA60 918 939 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA48 675 099 zł
POLKOMTEL33 774 923 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS24 691 423 zł
L'OREAL POLSKA24 640 258 zł
PTK CENTERTEL22 993 640 zł
USPHARMACIA22 940 727 zł
NESTLE POLSKA21 755 374 zł
P418 087 419 zł
DANONE17 578 385 zł
RECKITT BENCKISER15 455 820 zł
MARS POLSKA14 528 106 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES12 856 447 zł
HENKEL12 425 198 zł
KRAFT FOODS12 171 123 zł
COLGATE - PALMOLIVE11 781 040 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA11 667 673 zł
NIVEA POLSKA10 826 289 zł
TYMBARK9 535 551 zł
AGORA S.A.9 152 224 zł


IV 2008
UNILEVER POLSKA50 401 080 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS39 900 630 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA27 402 365 zł
L'OREAL POLSKA24 793 754 zł
POLKOMTEL24 405 203 zł
PTK CENTERTEL22 345 734 zł
DANONE20 683 050 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES19 482 235 zł
NESTLE POLSKA18 557 825 zł
RECKITT BENCKISER16 768 080 zł
HENKEL12 527 740 zł
MASPEX WADOWICE12 307 905 zł
P411 909 759 zł
PEPSI-COLA GENERAL BOTTLERS POLAND10 874 559 zł
NIVEA POLSKA10 725 105 zł
AGORA S.A.10 456 302 zł
PKO BP9 885 629 zł
MARS POLSKA9 794 835 zł
USPHARMACIA9 429 570 zł
JOHNSON & JOHNSON POLAND9 420 613 zł



Wszystkie dane mają charakter cennikowy. Nie uwzględniająudzielanych rabatów.

Dołącz do dyskusji: Duży spadek wpływów reklamowych Polsatu, więcej zarobiły kanały TVPi TVN

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl