Duży wzrost na chińskim rynku reklamy
Na większości światowych rynków tegoroczne nakłady na reklamę będą niewiele się różnić w porównaniu z rokiem ubiegłym. Inaczej wygląda sytuacja w Chinach.
Agencja medialna Group M prognozuje, że chiński rynek reklamy zanotuje w bieżącym roku ponad 20-procentowy wzrost - informuje serwis MediaPost Publications.
W ubiegłym roku Chiny wyprzedziły Niemcy i stały się trzecim największym rynkiem reklamowym na świecie po USA i Japonii. Według Group M, już za dwa lata również Japonia zostanie w tyle za Chinami.
Prognoza agencji zakłada, że dzięki igrzyskom olimpijskim w Pekinie wydatki na reklamę zwiększą się w bieżącym roku w Chinach o 22 procent do 35 miliardów dolarów, a w przyszłym roku o kolejne 19,5 procenta do 42 miliardów dolarów.
Group M szacuje również, że do 2010 roku w szybkim tempie będzie rozwijać się rynek e-commerce Państwa Środka. Wówczas zakupy online ma robić ponad 100 milionów tamtejszych użytkowników.
źródło: MediaPost Publications
Dołącz do dyskusji: Duży wzrost na chińskim rynku reklamy