SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duży wzrost na chińskim rynku reklamy

Na większości światowych rynków tegoroczne nakłady na reklamę będą niewiele się różnić w porównaniu z rokiem ubiegłym. Inaczej wygląda sytuacja w Chinach.

Agencja medialna Group M prognozuje, że chiński rynek reklamy zanotuje w bieżącym roku ponad 20-procentowy wzrost - informuje serwis MediaPost Publications.

W ubiegłym roku Chiny wyprzedziły Niemcy i stały się trzecim największym rynkiem reklamowym na świecie po USA i Japonii. Według Group M, już za dwa lata również Japonia zostanie w tyle za Chinami.

Prognoza agencji zakłada, że dzięki igrzyskom olimpijskim w Pekinie wydatki na reklamę zwiększą się w bieżącym roku w Chinach o 22 procent do 35 miliardów dolarów, a w przyszłym roku o kolejne 19,5 procenta do 42 miliardów dolarów.

Group M szacuje również, że do 2010 roku w szybkim tempie będzie rozwijać się rynek e-commerce Państwa Środka. Wówczas zakupy online ma robić ponad 100 milionów tamtejszych użytkowników.

źródło: MediaPost Publications

Dołącz do dyskusji: Duży wzrost na chińskim rynku reklamy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl