'Dwójka' straci mniej niż zakładano
Zarząd Polskiego Radia pod wpływem protestów częściowo wycofuje się z planów ograniczenia zasięgu Programowi Drugiemu.
Eksperci PR i Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) pracują nad modyfikacją projektu zmian częstotliwości w Polskim Radiu, w wyniku którego zyska Jedynka, a stracą Dwójka i Radio BiS – czytamy w Gazecie Wyborczej.
- Szukamy takiego rozwiązania, aby Dwójka poniosła jak najmniejsze straty. Stanie się to głównie kosztem Biski - mówi GW Anna Streżyńska, prezes UKE.
W nowej wersji dostęp do audycji Programu 2 straci nie 19, lecz 10 proc. słuchaczy, a program ma być słyszalny na obszarze przeszło połowy kraju. Ponadto zyska też kilka nowych nadajników, m.in. w Białej Podlaskiej, okolicach Dęblina, na Śląsku oraz w Giżycku, dzięki czemu po raz pierwszy usłyszą go mieszkańcy Warmii i Mazur. Nowe rozwiązanie musi jeszcze zaakceptować Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Do zamiany częstotliwości dojdzie prawdopodobnie na przełomie maja i czerwca.
Polskie Radio zapowiada uruchomienie w najbliższych miesiącach niekodowanej emisji satelitarnej swoich programów, która ma wypełnić lukę w eterze.
Pod listem otwartym przeciwko zmianom w Dwójce zamieszczonym na stronie internetowej www.sygnatariusze-radio.com podpisało się przeszło 14 tys. osób. Ostatnio pod listem podpisał się też prezes PR Krzysztof Czabański. Swój krok uzasadnia na stronie internetowej PR "troską o rozwój i obecność w każdym polskim domu oferty kulturalnej", a sygnatariuszy nazywa swoimi "sojusznikami". Podpis złożył też nowy szef Dwójki Krzysztof Zaleski.
Słuchalność stacji radiowych – Udział w rynku | ||
| styczeń-marzec 2007 | Styczeń-marzec 2006 |
Stacje ogólnopolskie | ||
Radio RMF FM | 22,40% | 21,40% |
Radio Zet | 19,20% | 18,80% |
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia | 12,90% | 14,90% |
Trójka - Program 3 Polskiego Radia | 6,60% | 6,10% |
Radio Maryja | 2,20% | 2,50% |
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia | 0,70% | 0,70% |
Bis Polskie Radio | 0,30% | 0,70% |
Stacje ponadregionalne | ||
Radio TOK FM | 1,00% | 0,80% |
Radiostacja | 0,90% | 0,60% |
Radio Wawa | 0,80% | 0,80% |
Grupy radiowe | ||
Grupa TIME [46] | 8,80% | 7,90% |
Audytorium [17] | 5,10% | 5,00% |
Grupa AGORA [28] | 3,80% | 4,40% |
Grupa AD.POINT [11] | 1,80% | 1,50% |
Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, styczeń - marzec 2007, ogół badanych, próba: 23055. |
Dołącz do dyskusji: 'Dwójka' straci mniej niż zakładano