Dwucyfrowy wzrost przychodów TVN Media. 93 mln zł dywidendy dla TVN
W ub.r. biuro reklamy TVN Media zwiększyło przychody o 12 proc. do 241,65 mln zł, a ograniczyło zatrudnienie o prawie 40 pracowników. Zysk netto firmy zmalał z 203,54 do 153,05 mln zł, głównie wskutek niższej dywidendy od Canal+ Polska.
Przychody TVN Media z działalności brokerskiej wzrosły z 206 do 230,7 mln zł, a pozostałe - z 9,71 do 10,95 mln zł (w poniższych grafikach wszystkie kwoty są w tys. zł). - Wzrost przychodów ze sprzedaży wynika głównie z wyższej z prowizji netto zarobionej na działalności brokerskiej - zaznaczono w sprawozdaniu finansowym spółki.
Firma odpowiada za sprzedaż oferty reklamowej (w telewizji i internecie) stacji TVN Warner Bros. Discovery, a także kilku innych nadawców, m.in. Canal+ Polska, Viacom, The Walt Disney Company i FOX International. Z końcem 2020 roku z grona jej klientów zniknęła Telewizja Puls, która zdecydowała się na współpracę z Polsat Media.
Na koniec ub.r. 93 proc. należności TVN Media pochodziło od agencji mediowych, 5 proc. od indywidualnych reklamodawców, a 2 proc. - od innych spółek z koncernu Warner Bros. Discovery (rok wcześniej było to odpowiednio 92, 6 i 2 proc.). Udział pięciu największych agencji mediowych zmalał rok do roku z 63 do 54 proc.
Ubyło 46 pracowników
Wydatki operacyjne TVN Media wyniosły w ub.r. 100,03 mln zł, co wobec 87,63 mln zł oznacza wzrost o 14,1 proc. Koszty pracownicze wzrosły z 50,15 do 50,91 mln zł.
Na koniec ub.r. firma zatrudniała 236 pracowników , o 46 mniej niż rok wcześniej. Łączne zarobki członków zarządu wzrosły z 1,69 do 2,25 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty amortyzacji zwiększyły się z 9,96 do 11,88 mln zł, marketingu i badań - z 5,35 do 8,54 mln zł, a wydatki określone jako pozostałe - z 14,63 do 25,32 mln zł. Natomiast wydatki na wynajem zmalały z 3,99 do 3,19 mln zł, koszty sprzedanych usług - z 2,43 do 0,2 mln zł, a koszty odpisów na należności - z 1,11 mln zł do 25 tys. zł.
55 mln zł mniej od Canal+
Do TVN Media należy 32 proc. udziałów Canal+ Polska (firma w bilansie wycenia te walory na 735 mln zł). W 2020 roku jako udziałowiec dostała 97,17 mln zł: 36,89 mln zł dywidendy i 60,28 mln zł zaliczki dywidendowej, a w ub.r. - 42,78 mln zł kolejnej dywidendy.
W br. dywidenda od Canal+ Polska była wyższa - w czerwcu do TVN Media trafiło 71,69 mln zł.
Wpływy odsetkowe TVN Media skurczyły się z 6,37 do 0,3 mln zł, a koszty finansowe - z 1,36 do 3,68 mln zł.
93 mln zł na dywidendę
TVN jako jedyny udziałowiec firmy postanowił, że z jej zeszłorocznego zysku dostanie 92,96 mln zł dywidendy, natomiast 60,09 mln zł zostanie przeznaczone na pokrycie wcześniejszych strat. Dywidendę wypłacono w zeszły poniedziałek.
Na koniec ub.r. TVN Media miało 853,41 mln zł wolnych środków pieniężnych, wobec 570,83 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Dwucyfrowy wzrost przychodów TVN Media. 93 mln zł dywidendy dla TVN
Słychać wycie? Znakomicie!