Dzieci najchętniej oglądają Polsat, TVN i Nickelodeon. TVP2 dopiero ósma (raport)
Polsat pozostaje najpopularniejszym kanałem wśród dzieci. W czołowej piątce - oprócz trzech głównych stacji - znajdują się też Nickelodeon i TV Puls. Ranking top 10 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
W okresie od 1 stycznia do 24 lipca 2014 roku pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji wśród widzów mających od 4 do 12 lat należało do Polsatu. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem analogicznego okresu ub.r. zmniejszył się o 4,31 proc. i wyniósł 11,54 proc., ale stacja utrzymała pierwsze miejsce - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
>>> TVP1 i TVP2 z najgorszymi wynikami w historii, TVN liderem
Na drugim miejscu - tak jak rok wcześniej - uplasowała się telewizja TVN, której udział wzrósł o 2,60 proc. i wyniósł 8,67 proc. Na trzeciej lokacie znalazł się Nickelodeon - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział spadł o 5,85 proc. do 4,99 proc.
Czwarte miejsce zajął nadawany naziemnie kanał TV Puls, zyskujący 10,90 proc. do 4,78 proc. Pierwszą piątkę zestawienia zamyka TVP1, której udział zmniejszył się o 15,45 proc. i wyniósł 4,76 proc.
Oczko niżej znalazł się kanał Puls 2. Jego średni udział w badanym okresie wyniósł 4,58 proc., po wzroście o 100,88 proc. - największym w rankingu. To naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.
Na siódmym miejscu z 4,54 proc. udziału sklasyfikowana została stacja Cartoon Network. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. jej wynik zmalał o 4,42 proc.
Dopiero ósme miejsce zajęła TVP2, której średni dobowy wynik pomniejszył się o 11,68 proc., do 4,31 proc.
W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje jak: MiniMini+ (3,93 proc. udziału; spadek o 32,24 proc. - największy w zestawieniu) i Disney Channel (3,80 proc.; - 23,23 proc.).
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4-12 |
|||
DVB-T |
01.01-24.07.2013 |
01.01-24.07.2014 |
||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
Polsat |
46 749 |
12,06% |
44 745 |
11,54% |
TVN |
32 745 |
8,45% |
33 607 |
8,67% |
Nickelodeon |
20 560 |
5,30% |
19 340 |
4,99% |
TV PULS |
16 703 |
4,31% |
18 524 |
4,78% |
TVP1 |
21 812 |
5,63% |
18 452 |
4,76% |
Puls 2 |
8 855 |
2,28% |
17 774 |
4,58% |
Cartoon Network |
18 406 |
4,75% |
17 590 |
4,54% |
TVP2 |
18 903 |
4,88% |
16 705 |
4,31% |
MiniMini+ |
22 468 |
5,80% |
15 227 |
3,93% |
Disney Channel |
19 207 |
4,95% |
14 749 |
3,80% |
Dołącz do dyskusji: Dzieci najchętniej oglądają Polsat, TVN i Nickelodeon. TVP2 dopiero ósma (raport)