„Dzień dobry TVN” na czele programów śniadaniowych. Tylko „Nowy dzień” na plusie
„Dzień dobry TVN” jesienią zeszłego roku było najpopularniejszym programem śniadaniowym, ale straciło ono widzów, tak jak większość magazynów w zestawieniu. Wzrost oglądalności odnotował tylko „Nowy dzień” nadawany w Polsacie.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 1 września do 30 grudnia 2014 średnia oglądalność magazynu „Dzień dobry TVN” (emisja w TVN w dni powszednie o 8.00 i w weekendy o 8.30) wyniosła 580 tys. osób przy 12,64 proc. udziału w grupie 4+. Program miał jednak o 11 tys. widzów mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej, a jego udział spadł o 1,27 pkt. proc.
Drugie miejsce należało do konkurencyjnego „Pytania na śniadanie” TVP2 (emisja od poniedziałku do soboty o 8.00), które w analizowanym okresie przyciągało przed telewizory średnio 358 tys. osób, co przełożyło się na 8,71 proc. udziału. Rok wcześniej magazyn Dwójki śledziło 387 tys. widzów przy udziale wynoszącym 10,32 proc.
Trzecie miejsce zajął magazyn „Nowy dzień”, który pokazywany jest w Polsacie codziennie o 6.00. W okresie od września do grudnia ub.r. jego widownia wyniosła 210 tys. osób. Program ten w przeciwieństwie do poprzednich zyskał widzów - jego oglądalność poszła do góry aż o 44 tys. osób, a jego udział wzrósł z 8,75 proc. do 10,65 proc.
Najsłabiej wypadł nadawany w dni powszednie między 5.55 a 8.00 w Jedynce „Poranek TVP Info”. W badanym okresie gromadził on 165 tys. widzów, a udział stacji w czasie jego emisji wyniósł 8,86 proc. Rok wcześniej widownia tego pasma w TVP1 wyniosła 192 tys. osób przy 11,61 proc. udziału.
Wirtualnemedia.pl |
1.09. - 31.12.2014 |
1.09. - 31.12.2013 |
|||
Nielsen Audience Measurement |
Wszyscy 4+ |
||||
Program |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
DZIEŃ DOBRY TVN |
TVN |
579 742 |
12,64% |
590 781 |
13,91% |
PYTANIE NA ŚNIADANIE |
TVP2 |
358 253 |
8,71% |
387 447 |
10,32% |
NOWY DZIEŃ |
Polsat |
209 597 |
10,65% |
165 496 |
8,75% |
PORANEK TVP INFO |
TVP1 |
164 982 |
8,86% |
191 810 |
11,61% |
Również i wśród widzów w grupie komercyjnej pozycja lidera należała do „Dzień dobry TVN”. W okresie od 1 września do 30 grudnia ub.r. ten morning-show oglądało tutaj 279 tys. widzów przy udziale wynoszącym 16,10 proc. Oznacza to jednak spadek o 15 tys. oglądających względem analogicznego okresu 2013 roku.
Widownia „Pytania na śniadania” w tej grupie wyniosła 106 tys. osób (6,84 proc. udziału). Rok wcześniej program gromadził o 13 tys. widzów więcej.
„Nowy dzień” w Polsacie w czterech ostatnich miesiącach ub.r. śledziło 98 tys. osób w wieku 16-49 lat przy 13,44 proc. udziału (wzrost o 27 tys. widzów), a „Poranek TVP Info” w TVP Info gromadził 43 tys. oglądających (6,08 proc. udziału; spadek o 2 tys. widzów).
Wirtualnemedia.pl |
1.09. - 31.12.2014 |
1.09. - 31.12.2013 |
|||
Nielsen Audience Measurement |
Wszyscy 4+ |
||||
Program |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
DZIEŃ DOBRY TVN |
TVN |
278 895 |
16,10% |
294 227 |
17,36% |
PYTANIE NA ŚNIADANIE |
TVP2 |
105 540 |
6,84% |
118 940 |
8,10% |
NOWY DZIEŃ |
Polsat |
98 115 |
13,44% |
70 498 |
9,71% |
PORANEK TVP INFO |
TVP1 |
43 285 |
6,08% |
44 962 |
6,78% |
Dołącz do dyskusji: „Dzień dobry TVN” na czele programów śniadaniowych. Tylko „Nowy dzień” na plusie