„Fakt”, „Gazeta Wyborcza” i „Super Express” z najniższą sprzedażą w historii. „Przegląd Sportowy” o 12 proc. do góry (dane za czerwiec)
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w czerwcu br. był „Fakt”. Na plusie znalazły się tylko: „Przegląd Sportowy” i „Gazeta Polska Codziennie”, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w czerwcu 2016 roku wyniosła 270 045 egz., czyli o 7,89 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 133 494 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 13,48 proc. - najbardziej w zestawieniu. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 6,95 proc. do 129 802 egz.
Warto dodać, że „Fakt”, „Gazeta Wyborcza” i „Super Express” zanotowały najniższą miesięczną sprzedaż w historii.
Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 3 proc. Dziennik ten w czerwcu br. sprzedawał się w liczbie 54 226 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 40 686 egz., po spadku o 5,88 proc.
Największym wzrostem pochwalić się mógł wydawany przez Ringier Axel Springer Polska „Przegląd Sportowy”, który w czerwcu br. szeroko relacjonował turniej piłkarski Euro 2016. Jego średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 11,60 proc. i wyniosła 34 543 egz.
Zyskała jeszcze tylko „Gazeta Polska Codziennie” (Infor Biznes), która w zestawieniu znalazła się na kolejnej lokacie (wzrost o 1,78 proc. do 19 850 egz.).
ZKDP |
czerwiec |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna |
408 746 |
270 045 |
270 045 |
423 936 |
293 161 |
293 161 |
-7,89% |
Gazeta Wyborcza |
230 372 |
152 051 |
133 494 |
239 860 |
174 493 |
154 296 |
-13,48% |
Super Express |
234 265 |
130 522 |
129 802 |
251 896 |
140 215 |
139 495 |
-6,95% |
Rzeczpospolita |
66 798 |
54 437 |
54 226 |
64 465 |
57 171 |
55 902 |
-3,00% |
Dziennik Gazeta Prawna |
50 780 |
48 348 |
40 686 |
54 818 |
51 289 |
43 227 |
-5,88% |
Przegląd Sportowy |
71 055 |
34 543 |
34 543 |
60 720 |
30 952 |
30 952 |
11,60% |
Gazeta Polska Codziennie |
60 805 |
19 863 |
19 850 |
57 460 |
19 515 |
19 503 |
1,78% |
Puls Biznesu |
13 266 |
12 578 |
10 242 |
15 207 |
14 017 |
10 502 |
-2,48% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
7 114 |
4 751 |
4 390 |
10 422 |
5 357 |
4 843 |
-9,35% |
W czerwcu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy”, który zyskał 25,09 proc.
Najwięcej w tym ujęciu stracił „Dziennik Gazeta Prawna”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 6,84 proc.
ZKDP |
2016 |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
czerwiec |
maj |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna |
408 746 |
270 045 |
270 045 |
412 278 |
276 051 |
276 051 |
-2,18% |
Gazeta Wyborcza |
230 372 |
152 051 |
133 494 |
230 481 |
160 029 |
141 652 |
-5,76% |
Super Express |
234 265 |
130 522 |
129 802 |
234 551 |
137 015 |
136 295 |
-4,76% |
Rzeczpospolita |
66 798 |
54 437 |
54 226 |
62 235 |
54 241 |
54 082 |
0,27% |
Dziennik Gazeta Prawna |
50 780 |
48 348 |
40 686 |
55 431 |
51 100 |
43 673 |
-6,84% |
Przegląd Sportowy |
71 055 |
34 543 |
34 543 |
54 687 |
27 615 |
27 615 |
25,09% |
Gazeta Polska Codziennie |
60 805 |
19 863 |
19 850 |
57 615 |
20 749 |
20 736 |
-4,27% |
Puls Biznesu |
13 266 |
12 578 |
10 242 |
13 280 |
12 708 |
10 325 |
-0,80% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
7 114 |
4 751 |
4 390 |
7 338 |
5 006 |
4 521 |
-2,90% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Fakt”, „Gazeta Wyborcza” i „Super Express” z najniższą sprzedażą w historii. „Przegląd Sportowy” o 12 proc. do góry (dane za czerwiec)