SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

FCC podejmuje kroki w celu płynnego przebiegu procesy cyfryzacji

Federalna Komisja Łączności (Federal Communications Commission - FCC) podjęła liczne kroki aby zapewnić sprawne przejście z sygnału analogowego na cyfrowy.

Cyfryzacja planowana jest w USA na 17 lutego 2009 roku. Ostatnio zaniepokojenie całym procesem wyraził Michael Copps - członek FCC. Twierdził on, że należy zrobić więcej przede wszystkim w zakresie edukacji społeczeństwa.

Od słów Coppsa komisja przeszła do czynów. Aby mieć pewność, że konsumenci są świadomi ostatecznego terminu i w pełni poinformowani o ograniczeniach przy zakupie analogowych odbiorników, FCC zażądała od sprzedawców, aby informowali klientów w przypadku nabywania przez nich telewizora posiadającego tylko analogowy tuner, jakie konsekwencje niesie za sobą taki zakup. Sprzedawcy będą musieli umieścić przy takim odbiorniku specjalne ostrzeżenie.

Komisja poddała także pod dyskusję propozycję, według której w okresie przejściowym operatorzy kablowi musieliby dostarczać swoim klientom analogowy i cyfrowy sygnał lokalnych stacji, które zdecydowały się na obowiązkowy przekaz w kablówkach. Obecnie połowa abonentów sieci kablowych (32 miliony gospodarstw domowych) to abonenci sieci analogowych, a wielu abonentów cyfrowych operatorów posiada jeden lub więcej telewizorów, które odbierają jedynie sygnał analogowy. Branża kablowa uznała tę propozycję za całkowicie niepotrzebną i w dodatku niekonstytucyjną ingerencję rządu w rynek.

FCC ustaliła także terminy i procedury, do których muszą dostosować się nadawcy, jeśli chodzi o budowę cyfrowego zaplecza, z którego będą korzystać po przejściu na sygnał cyfrowy.

Dołącz do dyskusji: FCC podejmuje kroki w celu płynnego przebiegu procesy cyfryzacji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl