„Gazeta Polska Codziennie” najwięcej zyskała. „Przegląd Sportowy” i „Wyborcza” najmocniej w dół
„Fakt” niezmiennie pozostaje liderem średniej sprzedaży ogółem w segmencie dzienników ogólnopolskich. Największy wzrost w grudniu ub.r. - kolejny miesiąc z rzędu - zanotowała „Gazeta Polska Codziennie”, najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”.
Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w grudniu 2015 roku wyniosła 303 182 egz., czyli o 3,61 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 160 350 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 4,44 proc. - był to drugi największy spadek w zestawieniu.
Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 1,68 proc. do 143 819 egz.
„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) znalazła się tradycyjnie tuż za podium. Jej średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 2,34 proc. Dziennik ten w grudniu 2015 r. sprzedawał się w liczbie 55 252 egz.
>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 44 369 egz., po spadku o 1,97 proc.
Największym wzrostem pochwalić się mogła ponownie wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 10,66 proc. i wyniosła 20 881 egz.
Oczko wyżej uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu. Tytuł ten stracił 7,73 proc. i zanotował średnią sprzedaż ogółem na poziomie 26 915 egz.
ZKDP |
Grudzień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna |
423 063 |
303 182 |
303 182 |
435 174 |
314 547 |
314 547 |
Gazeta Wyborcza |
245 545 |
179 966 |
160 350 |
252 670 |
196 949 |
167 805 |
Super Express |
244 601 |
144 539 |
143 819 |
254 421 |
146 998 |
146 278 |
Rzeczpospolita |
63 965 |
55 556 |
55 252 |
66 429 |
58 585 |
56 576 |
Dziennik Gazeta Prawna |
55 313 |
52 677 |
44 369 |
60 435 |
55 104 |
45 260 |
Przegląd Sportowy |
54 859 |
26 915 |
26 915 |
56 856 |
29 169 |
29 169 |
Gazeta Polska Codziennie |
57 282 |
20 909 |
20 881 |
64 683 |
18 883 |
18 870 |
Puls Biznesu |
14 043 |
13 084 |
10 500 |
15 653 |
14 313 |
10 753 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
8 657 |
5 691 |
5 071 |
10 107 |
5 357 |
4 967 |
W grudniu ub.r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się także mogła „Gazeta Polska Codziennie”, która zyskała 4,78 proc.
Najwięcej również i w tym ujęciu stracił „Przegląd Sportowy”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała tutaj o 6,29 proc.
ZKDP |
2015 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
Grudzień |
Listopad |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna |
423 063 |
303 182 |
303 182 |
418 700 |
299 819 |
299 819 |
Gazeta Wyborcza |
245 545 |
179 966 |
160 350 |
243 396 |
177 979 |
157 055 |
Super Express |
244 601 |
144 539 |
143 819 |
243 377 |
141 778 |
141 058 |
Rzeczpospolita |
63 965 |
55 556 |
55 252 |
66 107 |
56 000 |
55 055 |
Dziennik Gazeta Prawna |
55 313 |
52 677 |
44 369 |
58 334 |
56 251 |
46 142 |
Przegląd Sportowy |
54 859 |
26 915 |
26 915 |
60 058 |
28 721 |
28 721 |
Gazeta Polska Codziennie |
57 282 |
20 909 |
20 881 |
57 525 |
19 975 |
19 929 |
Puls Biznesu |
14 043 |
13 084 |
10 500 |
14 109 |
13 181 |
10 594 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
8 657 |
5 691 |
5 071 |
10 127 |
5 740 |
5 135 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska Codziennie” najwięcej zyskała. „Przegląd Sportowy” i „Wyborcza” najmocniej w dół