„Gazeta Polska Codziennie” ze wzrostem sprzedaży o 15 proc. „Gazeta Wyborcza” traci najwięcej
W styczniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła kolejny raz „Gazeta Polska Codziennie”, a na przeciwnym biegunie znalazła się „Gazeta Wyborcza”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w styczniu 2016 roku wyniosła 314 918 egz., czyli o 3,08 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 153 929 egz. utrzymała „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik względem stycznia ub.r. zmniejszył się o 8,84 proc. - najbardziej w zestawieniu.
Warto dodać, że od tego roku urzędy państwowe czy spółki Skarbu Państwa zdecydowały o zmniejszeniu prenumeraty części tytułów prasowych, w tym „Gazety Wyborczej”. Bartosz Hojka, prezes Agory, przekonywał w lutym br., że większość odbiorców prenumeraty „GW’ to klienci indywidualni, a skala zamówień od instytucji publicznych to jej bardzo mała część.
W styczniu br. w prenumeracie „Gazeta Wyborcza” sprzedawała się średnio w liczbie 44 810 egz., czyli o 10,73 proc. mniejszej niż rok wcześniej. Z kolei średnia sprzedaż wydań drukowanych dziennikach w kioskach spadła o 7,85 proc. do 107 303 egz.
Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 3,56 proc. do 152 007 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się w ciągu roku o 3,72 proc. Dziennik ten w styczniu br. sprzedawał się w liczbie 60 077 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 53 083 egz., po stracie o 7,48 proc.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 15,61 proc. i wyniosła 21 894 egz. Tytuł ten był liderem wzrostu już kolejny miesiąc z rzędu.
ZKDP | styczeń | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna | 433 817 | 314 918 | 314 918 | 452 988 | 324 940 | 324 940 |
Gazeta Wyborcza | 245 397 | 173 846 | 153 929 | 262 383 | 185 642 | 168 860 |
Super Express | 244 944 | 152 727 | 152 007 | 264 861 | 158 345 | 157 625 |
Rzeczpospolita | 82 531 | 60 170 | 60 077 | 67 782 | 58 403 | 57 924 |
Dziennik Gazeta Prawna | 80 183 | 60 857 | 53 083 | 89 247 | 66 744 | 57 374 |
Przegląd Sportowy | 56 133 | 27 550 | 27 550 | 56 140 | 28 555 | 28 555 |
Gazeta Polska Codziennie | 57 555 | 21 920 | 21 894 | 61 465 | 18 947 | 18 937 |
Puls Biznesu | 13 673 | 12 483 | 10 050 | 15 078 | 14 027 | 10 703 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 7 169 | 5 238 | 4 895 | 10 186 | 5 402 | 4 915 |
W styczniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Dziennik Gazeta Prawna”, który zyskał 19,64 proc.
Najwięcej również i w tym ujęciu stracił „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała tutaj o 4,29 proc.
ZKDP | miesiąc | |||||
Wirtualnemedia.pl | styczeń 2016 | grudzień 2015 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna | 433 817 | 314 918 | 314 918 | 423 063 | 303 182 | 303 182 |
Gazeta Wyborcza | 245 397 | 173 846 | 153 929 | 245 545 | 179 966 | 160 350 |
Super Express | 244 944 | 152 727 | 152 007 | 244 601 | 144 539 | 143 819 |
Rzeczpospolita | 82 531 | 60 170 | 60 077 | 63 965 | 55 556 | 55 252 |
Dziennik Gazeta Prawna | 80 183 | 60 857 | 53 083 | 55 313 | 52 677 | 44 369 |
Przegląd Sportowy | 56 133 | 27 550 | 27 550 | 54 859 | 26 915 | 26 915 |
Gazeta Polska Codziennie | 57 555 | 21 920 | 21 894 | 57 282 | 20 909 | 20 881 |
Puls Biznesu | 13 673 | 12 483 | 10 050 | 14 043 | 13 084 | 10 500 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 7 169 | 5 238 | 4 895 | 8 657 | 5 691 | 5 071 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska Codziennie” ze wzrostem sprzedaży o 15 proc. „Gazeta Wyborcza” traci najwięcej