„Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” 20 proc. mniej z reklam, w górę „SE” i „PS” (TOP 10)
W lutym br. cennikowe wpływy reklamowe dzienników były o 6,3 proc. niższe niż rok wcześniej. O jedną piątą mniej zarobiły „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”, a „Dziennik Gazeta Prawna” aż o 40 proc. mniej, za to duże wzrosty zanotowały „Super Express” i „Przegląd Sportowy”.
Z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w lutym br. cennikowe wpływy reklamowe gazet codziennych (bez autopromocji) wyniosły 112 mln zł. To o 7,5 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 6,3 proc.
W styczniu br. przychody gazet z reklam cennikowo zmalały w skali roku o 14,9 proc. (zobacz szczegóły). Natomiast w całym ub.r. faktyczne wpływy reklamowe, według szacunków Starlinka, spadły aż o 28,7 proc. (więcej na ten temat).
Zarabiająca z reklam zdecydowanie najwięcej wśród dzienników „Gazeta Wyborcza” (Agora) zanotowała w lutym spadek tych przychodów o 6,2 mln zł - z 33,9 do 27,7 mln zł (to 18,3 proc. w dół). Podobnie zmalały cennikowe wpływy reklamowe „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) - z 8,09 do 6,46 mln zł, czyli o 20 proc. Przychody regionalnej „Gazety Pomorskiej” (Grupa Polskapresse) skurczyły się o 23 proc. - z 2,5 do 1,93 mln zł.
Z kolei „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zanotował spadek wpływów reklamowych wynoszący aż 41 proc. - zmalały one z 5,53 do 3,26 mln zł, czyli o 2,27 mln zł. Natomiast przychody bezpłatnego „Naszego Miasta” (Grupa Polskapresse) zmniejszyły się o 38,5 proc., z 2,92 do 2,09 mln zł.
>>> „Fakt” liderem sprzedaży kioskowej, „Super Express” ucieka „Gazecie Wyborczej”
Minimalnie zmniejszyły się z roku na rok przychody reklamowe „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska). Niewielkie wzrosty osiągnęły natomiast „Polska” (Grupa Polskapresse) - o 5,3 proc., z 17,31 do 18,23 mln zł, oraz bezpłatne „Metro” (Agora) - o 3,4 proc., z 6,58 do 6,81 mln zł.
Za to cennikowe wpływy reklamowe „Super Expressu” (Murator) podskoczyły w skali roku aż o 1,7 mln zł - z 6,52 do 8,26 mln zł. To wzrost o 26,7 proc. Natomiast przychody „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) zwiększyły się aż o 92,4 proc. - z 1,48 do 2,85 mln zł. Wynika to przede wszystkim ze wzmożonej aktywności reklamowej w lutym br. sponsorów igrzysk w Soczi.
>>> „Dziennik Zachodni” liderem dzienników regionalnych, sprzedaż dalej spada
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
II.2013 |
II.2014 |
GAZETA WYBORCZA |
33 884 312 zł |
27 697 321 zł |
POLSKA |
17 310 483 zł |
18 235 420 zł |
FAKT |
11 927 628 zł |
11 916 718 zł |
SUPER EXPRESS |
6 516 772 zł |
8 257 987 zł |
METRO |
6 585 286 zł |
6 808 855 zł |
RZECZPOSPOLITA |
8 088 091 zł |
6 463 304 zł |
DZIENNIK GAZETA PRAWNA |
5 533 332 zł |
3 262 375 zł |
PRZEGLĄD SPORTOWY |
1 480 363 zł |
2 849 007 zł |
NASZE MIASTO |
2 918 386 zł |
2 087 203 zł |
GAZETA POMORSKA |
2 503 905 zł |
1 927 176 zł |
monitorowane tytuły razem |
119 490 180 zł |
111 966 435 zł |
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” 20 proc. mniej z reklam, w górę „SE” i „PS” (TOP 10)