SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” ma 218 tys. subskrybentów cyfrowych, płacą średnio po 14 zł miesięcznie

Na koniec ub.r. z prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej” (Agora) korzystało 218 tys. użytkowników, o 47,5 tys. więcej niż rok wcześniej. Przeciętny przychód miesięczny od subskrybenta, który kupił ofertę bezpośrednio na Wyborcza.pl, wynosił 14 zł.

W prezentacji dla inwestorów Agora podała, że na koniec ub.r. 61 proc. wykupionych subskrypcji było z opcją automatycznego odnowienia na kolejny okres.

W ub.r. przeciętny przychód miesięczny od subskrybenta cyfrowego „GW”, który wykupił ofertę bezpośrednio na Wyborcza.pl (dzięki czemu wydawca nie dzielił się z nikim prowizją), wynosił 14 zł, co wobec 10 zł rok wcześniej oznacza wzrost o 37 proc.

W ub.r. Agora podała, że na koniec maja z prenumeraty cyfrowej korzystało 192 tys. użytkowników, a na początku listopada - nieco ponad 200 tys. - Wyniki Agory to dobry prognostyk dla całej branży. Jednak żeby wykorzystać okazję trzeba się spieszyć i uczyć od „Gazety Wyborczej” budowania oprócz narzędzi także odpowiednich kompetencji i zespołów - komentowali w listopadzie dla Wirtualnemedia.pl eksperci z branży wydawniczej.

Przychody cyfrowe „Gazety Wyborczej” - zarówno od subskrybentów, jak i z reklam - w ub.r. stanowiły 24 proc. łącznych wpływów dziennika. W 2018 roku było to 21 proc.

W całym ub.r. przychody ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” wzrosły o 6,5 proc. do 98,3 mln zł, a wpływy sprzedażowe dziennika zmalały o 11,6 proc. do 71,5 mln zł.

Prenumerata cyfrowa „Gazety Wyborczej” od sześciu lat

Oferta prenumeraty „Gazety Wyborczej” została wprowadzona na początku 2014 roku. jest podzielona na dwa główne warianty (podstawowy i premium), obejmuje pełny dostęp do serwisów internetowych „GW”, jej dodatków i magazynów oraz e-wydań.

Liczba subskrybentów cyfrowych „Gazety Wyborczej” rosła następująco:
- 54,8 tys. na koniec 2014 roku,
- 77 tys. na koniec 2015 roku,
- 100 tys. na koniec 2016 roku,
- 133 tys. na koniec 2017 roku,
- 170,5 tys. na koniec 2018 roku,
- 218 tys. na koniec 2019 roku.

Jednocześnie malała sprzedaż egzemplarzowa „Gazety Wyborczej”, podobnie jak wszystkich pozostałych dzienników. Według danych ZKDP w ub.r. średnia sprzedaż ogółem „GW” zmalała o 9,2 proc. do 85 873 egz.

W prezentacji Agora podkreśliła, że doliczając do wyniku sprzedażowego „GW” z grudnia liczbę subskrybentów cyfrowych, za dostęp do dziennika płaciło ok. 300 tys. użytkowników. W latach 2014-2017 było to w przedziale 200-250 tys., natomiast w 2013 roku, jeszcze przed wprowadzeniem prenumeraty cyfrowej - poniżej 200 tys.

Według badania Gemius/PBI w lutym br. portal Wyborcza.pl zanotował 7,81 mln użytkowników, 82,68 mln odsłon oraz 3 minuty i 5 sekund średniego dobowego czasu korzystania przez internautę.

20 tys. subskrybentów cyfrowy TOK FM

Od sześciu lat Agora oferuje też w internecie odpłatnie subskrypcję z audycjami i podcastami Radia TOK FM. Na koniec 2017 roku z oferty korzystało 10,6 tys. użytkowników, rok później - 15,5 tys., a na koniec ub.r. - już 20 tys. 85 proc. z nich korzysta z możliwości słuchania audycji internetowych w aplikacji (tylko lub także ze strony www) dostępnej na urządzenia mobilne.

- Z 20 tysiącami cyfrowych subskrybentów jesteśmy w czołówce medialnych ofert subskrypcyjnych w Polsce, a aplikacja TOK FM pozostaje liderem najlepiej zarabiających polskich aplikacji mediowych w Google Play. Do 2022 r., zgodnie ze strategią Grupy Agora, Radio TOK FM ma zbudować bazę nie mniej niż 30 tys. użytkowników oferty premium - jesteśmy coraz bliżsi realizacji tego celu - komentował w połowie stycznia Jarosław Śliżewski, dyrektor obszarów cyfrowych w Grupie Radiowej Agory.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” ma 218 tys. subskrybentów cyfrowych, płacą średnio po 14 zł miesięcznie

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
andyd
tak trzymać Wyborcza - to jest znakomity wynik , do tego trzeba dodać kilkaset tysięcy darmowych cyfrowych prenumeratorów, bo każdy płacący może podarować 2 prenumeraty darmowe
0 0
odpowiedź
User
Sonar
Pewnie wszyscy oni interesują się tematem masturbacja a koronawirus...
0 0
odpowiedź
User
Zir
Czyli jest świetnie prenumeraty rosną zyski maleją. Zatem będzie jak zwykle zarząd premie pracownicy na zieloną trawę.
0 0
odpowiedź