SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” wprowadza nowe warianty prenumeraty cyfrowej

Prenumeratorzy cyfrowej „Gazety Wyborczej” mogą od środy korzystać - oprócz dostępu do serwisów Wyborcza.pl - nielimitowany dostęp do płatnej aplikacji dziennika w systemie iOS i Android. Będą mogli również przeglądać pełne drukowane wydania na czytniku lub podzielić się tekstami ze znajomymi. Natomiast pakiet Wyborcza Premium będzie zawierać dwie dodatkowe prenumeraty.

Od środy, 13 lutego br. „Gazeta Wyborcza” oferuje w prenumeracie cyfrowej nowości - w ramach wszystkich pakietów „Gazety Wyborczej” użytkownicy mogą czytać artykuły w serwisie Wyborcza.pl, w tym teksty z magazynów i tygodników dziennika („Duży Format”, „Magazyn Świąteczny” czy „Ale Historia”), a także z 24 serwisów lokalnych oraz serwisu Wysokieobcasy.pl.

Dodatkowo w każdym pakiecie Agora oferuje dostęp do płatnej aplikacji dziennika w systemie iOS i Android oraz w wersji cyfrowej na czytniki. Subskrybenci „Gazety Wyborczej” mają możliwość komentowania artykułów w serwisach lub zapisywania wybranych materiałów do przeczytania na później.

Prenumeratorzy mogą też wysyłać swoim bliskim „odblokowane” artykuły i skorzystać z funkcji czytnika online na Wyborcza.pl, w którym dostępne jest wydanie „Gazety Wyborczej” w tradycyjnej wersji.

Z kolei nowością w pakiecie „Wyborcza Premium” są dwa dodatkowe dostępy do treści „Gazety Wyborczej”. Każdy z nich zawiera osobne konto z własnym hasłem i systemem rekomendacji. Oprócz tego subskrybenci pakietu Premium mogą korzystać z serwisu i aplikacji „Książki. Magazyn do czytania” i aplikacji „Wysokie Obcasy Extra” oraz mają nielimitowany dostęp do cyfrowego archiwum „Gazety Wyborczej”, opublikowanych od 1989 roku.

Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej” podkreśla, że od kilku miesięcy redakcja obserwuje znaczne zwiększenie zainteresowania treściami dziennika w internecie.

- Co ma swoje odzwierciedlenie zarówno w ruchu na Wyborcza.pl i zaangażowaniu odbiorców serwisu, jak i w wynikach sprzedaży prenumeraty cyfrowej. Chcemy, żeby serwis Wyborcza.pl oferował nie tylko dziennikarstwo najwyższej próby i poczucie przynależności, ale także wygodę i przyjemność korzystania, dlatego wprowadzamy kolejne udogodnienia dla naszych subskrybentów - komentuje Wójcik.

Danuta Breguła, dyrektor ds. strategii i rozwoju online „Gazety Wyborczej” dodaje, że wprowadzone zmiany koncentrują się wygodzie korzystania z cyfrowych materiałów.

- Stąd dodanie nielimitowanego dostępu do aplikacji „Wyborczej” do każdego pakietu. Wielu czytelników ceni sobie możliwość przejrzenia porannego wydania „Gazety Wyborczej” w wersji jak z kiosku, dlatego od teraz dajemy im taką możliwość na Wyborcza.pl. Natomiast pakiet „Wyborcza Premium” zawiera dwa dodatkowe dostępy dla bliskich, pozwalając np. na podzielenie się rachunkiem za prenumeratę jak w przypadku Netflixa czy Spotify - zaznacza.

Zmiany w cenach pakietów

Wszystkie nowości w ofercie cyfrowej „Gazety Wyborczej” są dostępne dla obecnych prenumeratorów. Dla nowych subskrybentów przygotowano prenumeratę w różnych wariantach cenowych. Dotychczasowe ceny pakietów „Wyborcza” i „Wyborcza Premium” (kosztowały kolejno 19,90 i 29,90 zł za miesiąc) będą dostępne tylko dla osób, które zdecydują się na płatności autoodnawialne dokonane kartą lub przez serwis PayPal.

Cena pakietów miesięcznych przy zakupie jednorazowej subskrypcji wyniesie 25 zł za pakiet Wyborcza oraz 39 zł za Wyborcza Premium. Zmiany obejmą też ceny pakietów kwartalnych i rocznych.

Nową ofertę cyfrową „Gazety Wyborczej” promuje kampania prowadzona w serwisach Wyborcza.pl, w mediach społecznościowych i na łamach dziennika.

„Gazeta Wyborcza” jako pierwsza wprowadziła system limitowanego dostępu do swoich treści (paywall) i ofertę prenumeraty cyfrowej. Na koniec grudnia 2017 r. korzystało z niej ponad 133 tys. osób.

Jak opisywaliśmy szczegółowo jesienią ub.r., „Gazeta Wyborcza” zdecydowanie najlepiej sprzedaje się w piątki, a najgorzej od wtorku do czwartku. Według danych ZKDP od stycznia do sierpnia ub.r. w piątki średnia sprzedaż ogółem „GW” wynosiła 157 841 egz. przy 239 053 egz. nakładu, we wtorki - 65 024 egz. przy 124 756 egz. nakładu, w środy - 68 022 egz. przy 133 703 egz. nakładu, a w czwartki - 68 925 egz. przy 131 858 egz. nakładu.

Według danych ZKDP w ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 94 527 egz., o 14,8 proc. mniej niż rok wcześniej.

Natomiast portal Wyborcza.pl w listopadzie ub.r. zanotował 7 mln realnych użytkowników i 63,29 mln odsłon, wobec 5,99 mln użytkowników i 56,36 mln odsłon w listopadzie 2017 roku (według badania Gemius/PBI).

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” wprowadza nowe warianty prenumeraty cyfrowej

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Trochę ich znam
Daremny ich trud, upadek zbliża się nieuchronnie to kwestia czasu. Znaczna część tych pseudo subskrypcji to abonamenty z uczelni za nasze podatki.
0 0
odpowiedź
User
Farmazon
I co miesiąc promocja "trzy miesiące za 15 zł"
0 0
odpowiedź
User
12345
Dalej kasują komentarze, i to wcale nie hejt.
Ale to taki portalik z gdanska to czegoz wymagac.
0 0
odpowiedź