Google kończy ze sprzedażą reklam w gazetach
Po dwóch latach Google postanowiło zrezygnować ze sprzedaży reklam prasowych.
We wtorkowym poście na firmowym blogu, dyrektor programu Google Print Ads Spencer Spinnel poinformował, że usługa zostanie wyłączona 28 lutego, ale do 31 marca Google będzie jeszcze umieszczać w gazetach reklamy tych klientów, którzy wcześniej wykupili swoje kampanie.
Program Print Ads wystartował w listopadzie 2006 roku, a początkowo brało w nim udział 50 gazet. Obecnie liczba ta wzrosła do ponad 800 tytułów, w których klienci systemu Google AdWords mogą zamieszczać reklamy w identyczny sposób, w jaki kupują przestrzeń reklamową na stronach internetowych, w radiu i telewizji.
Jednak według Google, usługa nie zdobyła takiej popularności na jaką liczyła zarówno firma jak i jej partnerzy, w związku z czym postanowiła zrezygnować z jej kontynuowania.
"Mieliśmy nadzieję, że Print Ads przyniesie gazetom nowy strumień dochodów, a konsumentom dostarczy bardziej odpowiednie dla nich reklamy. Jednak usługa nie wywarła takiego wpływu jakiego my - czy nasi partnerzy - oczekiwaliśmy" - napisał Spinnel.
Wśród 807 gazet uczestniczących w programie Google Print Ads są m.in. takie tytuły jak 'The New York Times', 'New York Post', 'Boston Globe', 'Chicago Tribune', 'Los Angeles Times', 'The Washington Post', 'San Francisco Chronicle' czy 'San Jose Mercury News'.
źródło: Mediaweek
Dołącz do dyskusji: Google kończy ze sprzedażą reklam w gazetach