Google najcenniejszą marką na świecie, wartą ponad 100 mld USD
Google jest pierwszą na świecie marką, której wartość została oszacowana na ponad 100 miliardów dolarów - wynika z badania Millward Brown Optimor. Wartość 100 najcenniejszych brandów wyniosła 1,95 tryliona USD.
Wartość Google wynosi obecnie 100 mld dolarów, czyli o 16 proc. więcej niż w ubiegłym roku - pokazuje badanie przeprowadzone przez Millward Brown Optimor. Tym samym wyszukiwarka od trzech lat pozostaje najcenniejszą marką na świecie.
Z kolei wartość 100 najcenniejszych brandów wynosi łącznie 1,95 tryliona dolarów, czyli o 1,7 proc. więcej niż rok temu. W rankingu znalazło się 100 nowych marek, najwyżej zadebiutowały Pampers (na 31 miejscu), Nintendo (32 pozycja) i VISA (36 miejsce).
W porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosła wartość brandów związanych z e-marketingiem (Amazon zyskał 85 proc., a eBay 16 proc.) oraz telefonią mobilną (Vodafone znalazło się na 9 miejscu po wzroście o 45 proc., BlackBerry podwoiło swoją wartość). Natomiast marki z branży bankowej zanotowały zarówno rekordowe wzrosty (China Merchants Bank o 168 proc.), jak i spadki wartości (Bank of America o 53 proc., Citi o 52 proc.). Sporo na wartości zyskały brandy sieci sprzedaży: ALDI (o 49 proc.), Auchan (o 48 proc.) i McDonald's (o 34 proc.).
- Przy zmniejszającej się obecnie wartości samych firm, wzrosło znaczenie ich marek, które mogą im pomóc w przetrwaniu trudnego okresu - przekonuje Joanna Seddon, CEO Millward Brown Optimor. - Przedsiębiorstwa wciąż inwestujące w swoje brandy będą lepiej przygotowane do rozwoju biznesu, gdy sytuacja ekonomiczna zacznie się poprawiać niż te, które ograniczyły takie wydatki - dodaje.
Ranking 100 najcenniejszych marek został opracowany przez Millward Brown Optimor na podstawie opinii ponad miliona konsumentów i użytkowników korporacyjnych z ponad 20 krajów, danych finansowych z Bloomberg oraz danych rynkowych i produktowych z Datamonitor.
Dołącz do dyskusji: Google najcenniejszą marką na świecie, wartą ponad 100 mld USD