SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google najcenniejszą marką na świecie, wartą ponad 100 mld USD

Google jest pierwszą na świecie marką, której wartość została oszacowana na ponad 100 miliardów dolarów - wynika z badania Millward Brown Optimor. Wartość 100 najcenniejszych brandów wyniosła 1,95 tryliona USD.

Wartość Google wynosi obecnie 100 mld dolarów, czyli o 16 proc. więcej niż w ubiegłym roku - pokazuje badanie przeprowadzone przez Millward Brown Optimor. Tym samym wyszukiwarka od trzech lat pozostaje najcenniejszą marką na świecie.

Z kolei wartość 100 najcenniejszych brandów wynosi łącznie 1,95 tryliona dolarów, czyli o 1,7 proc. więcej niż rok temu. W rankingu znalazło się 100 nowych marek, najwyżej zadebiutowały Pampers (na 31 miejscu), Nintendo (32 pozycja) i VISA (36 miejsce).

W porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosła wartość brandów związanych z e-marketingiem (Amazon zyskał 85 proc., a eBay 16 proc.) oraz telefonią mobilną (Vodafone znalazło się na 9 miejscu po wzroście o 45 proc., BlackBerry podwoiło swoją wartość). Natomiast marki z branży bankowej zanotowały zarówno rekordowe wzrosty (China Merchants Bank o 168 proc.), jak i spadki wartości (Bank of America o 53 proc., Citi o 52 proc.). Sporo na wartości zyskały brandy sieci sprzedaży: ALDI (o 49 proc.), Auchan (o 48 proc.) i McDonald's (o 34 proc.).

google

- Przy zmniejszającej się obecnie wartości samych firm, wzrosło znaczenie ich marek, które mogą im pomóc w przetrwaniu trudnego okresu - przekonuje Joanna Seddon, CEO Millward Brown Optimor. - Przedsiębiorstwa wciąż inwestujące w swoje brandy będą lepiej przygotowane do rozwoju biznesu, gdy sytuacja ekonomiczna zacznie się poprawiać niż te, które ograniczyły takie wydatki - dodaje.

Ranking 100 najcenniejszych marek został opracowany przez Millward Brown Optimor na podstawie opinii ponad miliona konsumentów i użytkowników korporacyjnych z ponad 20 krajów, danych finansowych z Bloomberg oraz danych rynkowych i produktowych z Datamonitor.

Dołącz do dyskusji: Google najcenniejszą marką na świecie, wartą ponad 100 mld USD

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl