Google powiększa dominację na rynku płatnych reklam w wyszukiwarkach
W III kwartale bieżącego roku Google powiększyło swoją dominację na brytyjskim rynku płatnych reklam w wyszukiwarkach.
Z badania przeprowadzonego przez zajmującą się internetowym marketingiem firmę Efficient Frontier wynika, że między lipcem a wrześniem Google miało 86,7 procenta rynkowych udziałów. To o 1,1 procenta więcej w porównaniu z II kwartałem - informuje serwis Brand Republic.
Daleko w tyle za Google znalazły się wyszukiwarki Yahoo (9,6 procenta udziałów w rynku) i Microsoft Live (3,6 procenta).
Jeszcze większą dominację Google miało w pozostałej części Europy, gdzie do firmy należało w III kwartale aż 92,5 procenta rynku. Z kolei za oceanem udziały rynkowe Google wyniosły 71,4 procenta.
"Nasze dane pokazują, że marketing w internetowych wyszukiwarkach wciąż jest wysoce produktywnym kanałem marketingu bezpośredniego dla reklamodawców, nawet na najbardziej wymagających rynkach" - stwierdził James Beriker, prezes i dyrektor wykonawczy firmy Efficient Frontier.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Google powiększa dominację na rynku płatnych reklam w wyszukiwarkach